Novell: biztonságos személyazonosság-kezelés a közlekedésben
Több mint 500 telephelyen dolgozó 49.000 alkalmazott biztonságos személyazonosság-kezelése valósult meg egy Novell rendszerben.
Észak-Amerika legnagyobb közlekedési vállalata, a New York City Transit a Novell megoldásait választotta személyazonosság-kezelő infrastruktúrájának, valamint hálózati hozzáférésének biztonságos kezeléséhez és felügyeletéhez. A NYC Transit rendelkezik a világon a legtöbb metrókocsival és autóbusszal, járatain több mint 7 millió utast szállít naponta. A vállalat a Novell személyazonosság- és biztonság-felügyeleti megoldásainak bevezetésével a több mint 500 telephelyen dolgozó 49 000 alkalmazott személyazonosságának központi kezelését és automatizálását, valamint a hálózati erőforrásokhoz való gyors és biztonságos hozzáférést kívánja megvalósítani.
A NYC Transit a kézi vonatvezérlési rendszerről állt át számítógépes vezérlésre, ezért olyan megoldásra volt szüksége, amely lehetővé teszi, hogy a különböző telephelyein dolgozó alkalmazottak és alvállalkozók gyorsan és biztonságosan hozzáférhessenek a hálózati alkalmazásokhoz, illetve zökkenőmentesen bejuthassanak a társaság épületeibe. A társaságtól távozó dolgozók hálózati hozzáférésének és belépési engedélyeinek visszavonása is sok időt vett igénybe és számos biztonsági kockázattal járt. A rendszer emellett az alkalmazottak személyes adatait, valamint 36 000 nyugdíjas és házastársaik juttatásaira vonatkozó adatait is tárolja. Ezért a vállalatnak olyan megoldásra volt szüksége, amely képes a különböző operációs rendszereket – többek között Novell Open Enterprise Servert, Microsoft Windowst és UNIX-ot – futtató vegyes forráskódú környezet mellett különböző mainframe és közepes méretű kiszolgálókon is működni.
A NYC Transit a Novell Identity Manager és Novell Access Manager megoldásait választotta a különböző hozzáférési rendszereken és platformokon tárolt felhasználói azonosító adatok automatikus szinkronizálására. Ennek megfelelően az alkalmazottak és az alvállalkozók feladataik alapján kapják a hálózati hozzáférést és az egyes épületekre érvényes belépési engedélyeket. A Novell új megoldásainak bevezetésével a vállalatnak a felhasználó- és jogosultságkezelésre fordított időt 60 százalékkal sikerült csökkentenie, így most már az új felhasználók regisztrációja hetek helyett csupán pár órát vesz igénybe. A központosított személyazonosság-kezelésnek köszönhetően pedig az informatikai csoportnak csak egyetlen azonosítót és jelszót kell megadnia a felhasználóknak, így kevesebb időt kell fordítaniuk a jelszavakkal kapcsolatos kérdések, problémák megoldására. A társaság 36 000 nyugdíjasa számára a NYC Transit virtuális magánhálózaton keresztül biztosít hozzáférést a hálózathoz, a Novell SecureLogin alkalmazás segítségével pedig biztonságos, egypontos bejelentkezést tesz lehetővé. Ezzel a megoldással jelentős mértékben csökkenti a társaság juttatási programjához kapcsolódó adminisztratív költségeket.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.