Internet Hungary mottója: Digitális ér(t)etlenség?

forrás Prim Online, 2007. október 11. 17:10

Az internet még alig nagykorú, de fejlődése máris új szakaszba lépett: előbb csak sokunk számára a hétköznapi élet nélkülözhetetlen eszközévé vált, ma már viszont egyre inkább olyan új társadalom- és közösségformáló erő, amely jó eséllyel legalább annyira megváltoztatja hétköznapjainkat, mint annak idején a kerék vagy az elektromos áram feltalálása.

A felmérések szerint hazánkban jelenleg kb. 3,5 millió ember internetezik többé-kevésbé rendszeresen a munkahelyén, otthon, internet-kávézókban vagy akár közterületeken. A dial-up hozzáférés egyre inkább visszaszorul, helyébe a folyamatosan bővülő sávszélességet kínáló ADSL, kábel, WIFI és mobil internet-szolgáltatások lépnek. A piac azonban a vártnál kisebb ütemben bővül, így a különböző technológiáknak és szolgáltatóknak egyre élesebb versenyt kell vívniuk az új előfizetőkért. A sokat emlegetett „digitális szakadékon” eközben egyre kevesebben igyekeznek átjutni: hazánk lakóinak több mint fele digitálisan írástudatlannak tekinthető. A közpolitikának és a piaci szereplőknek egyre égetőbb közös érdeke, hogy ezt a digitálisan „értetlen” tömeget valahogy átsegítse a szakadék túloldalára. Az államnak ez versenyképességi és esélyegyenlőségi, a piaci szereplőknek pedig egyértelműen üzleti kérdés - de az érdek közös. Mi történt az elmúlt évben a hazai internet és IKT világában? Semmi különös. Új egetverő online “”találmány” nem született, nincs aktuális sláger. Nem kell belekapnunk semmi újba; a meglévőt kellene fejleszteni. Közösségeket építünk és tartunk fent. Hogyan használjuk ki a bennük rejlő lehetőségeket? Site-okat alakítunk át a web2.0 jegyében. Vannak olyanok, akik jól használják ki a web2.0-ban rejlő lehetőségeket? Reményt keltő tény, hogy ma már több a mobil előfizetés, mint ahány lakosa van az országnak. A mobilinternet olyan sebességgel tör előre, hogy komolyan befolyásolhatja a hagyományos internet terjedését. Segíti. Nekik ellenben a tartalommal (is) meg kell küzdeniük. Hogyan tud egy független tartalomgyáros együttműködni a szolgáltatókkal? És ha már a tartalomnál tartunk: vajon a piac hazai „nagyágyúi” meddig tudják tartani pozícióikat? Mi történik a médiapiaci digitalizáció következtében? Jönnek az újabb globális cégek, mi meg nézünk, mint a moziban/tévében - már ameddig ezt így hívják. Mert a digitális tartalom átalakítja a hagyományos médiát és a médiafogyasztást is. De aki most észnél van és jó lóra tesz, az néhány év múlva is a nyertesek között ünnepelheti magát? A 2007-os Internet Hungary ezeket az alkalmazásokat és új üzleti modelleket kívánja bemutatni, kiváltképp azokon a területeken, ahol a hagyományos szolgáltatókat a tartalom (user generated content) és az átviteli szolgáltatások (IPTV, VOD, PVR stb.) oldaláról is fenyegető kihívások érik, érhetik.

Többek között a fenti kérdésekre keresik a választ a kétnapos Internet Hungary két szekciójában, több tucat szakértő és piaci szereplő bevonásával. Az idei évben a kiváló magyar szakemberek előadásai mellett több külföldi szakértőt is meghívtak, hogy segítségükkel még pontosabb képet kapjunk a közösségépítés piaci, szabályozási, tartalmi kérdéseiről.

Ian Neild futurológus idővonalat készít, amelyben felvázolja, miként változtatja meg a társadalmat és az egyént a digitalizáció. Előadásából ötleteket meríthetünk, hol keletkezhetnek piaci űrök és piaci igények, hogy elsők lehessünk.

Graham Vickery
az OECD képviseletében bemutatja, Ők mit látnak, mit mérnek a közép-európai és a magyar információs társadalomból.

Dan Hermann izraeli marketing szakember szerint a drámai változások fő oka az, hogy mi már a vásárlói hűség utáni korban élünk. A mai fogyasztókat egy új, mindent elárasztó és elsöprő motiváció hajtja: Az attól való félelem, hogy kihagynak valamit.

Balázs D. Attila
Kelet-Európai üzleti és kereskedelmi site-okat mutat be.

John W. Strand
a mobilitásban rejlő hallatlan lehetőségeket mutatja be a gazdaság és társadalom minden területéről: marketing, média, egészségügy, pénzügyi világ stb.

A konferencia gazdag programja további két workshoppal bővült: Workshop a digitális átállás, a digitális rádiózás és televíziózás bevezetésének szabályozói rendszeréről és Keresők az üzleti tevékenység szolgálatában címmel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59