Az Invitelé lehet a Tele-2 Magyarország

MTI Sajtóadatbank, 2007. október 12. 08:22

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. megvásárolhatja a Tele-2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-t, amelyet a Tele2 AB svéd távközlési konszern adott el - a korábbi információk szerint -  mintegy 40 millió svéd koronáért (mintegy 1 milliárd forintért).

A vevő a tranzakció bejelentésekor, július 9-én azt közölte, hogy a Tele2 Magyarország Kft. vállalati értéken kalkulált vételára négymillió euró (1 milliárd forint), de ez a tranzakció lezárásakor módosulhat a Tele2 Magyarország nettó hitelállományától és a forgóeszközök nagyságától függően. Az ügyletet a magyar versenyhatóság jóváhagyása után véglegesítik - közölték akkor.

A GVH csütörtöki közleménye szerint a versenyhivatali vizsgálat megállapította, hogy a két vállalkozás együttesen sem fenyeget egyetlen területen sem a piaci verseny beszűkülésével.

Az Invitel Magyarország második legnagyobb helyi vezetékes telefonszolgáltatója, amelyik saját hálózatán keresztül különféle hírközlési szolgáltatásokat nyújt, de alternatív szolgáltatóként jelen van más társaságok területein is. A Tele-2 pedig alternatív hírközlési szolgáltató.

Az Invitel irányító tulajdonosa a Teledenmark A/S, amelynek 50 százalékot meghaladó tulajdona van a Hungarian Telephone and Cable Corporation (HTCC) nevű amerikai társaságban. A HTCC több társaságon keresztül irányítja a Teledenmark-csoport magyar tagjait, az Invitelt, a Hungarotel Zrt.-t, a Pantel Távközlési Kft.-t, a Pantel Technocom Kft.-t, valamint az Euroweb Zrt.-t. A Tele-2 közvetlen tulajdonosa a Tele2 Europe S.A., amelyet Európa vezető alternatív telekommunikációs szolgáltatója, a svéd Tele2 AB irányít.

A GVH várakozásai szerint a HTCC csoport a Tele-2-vel együtt még inkább képes lesz versenyt generálni a legnagyobb magyar szoláltatóval, a Magyar Telekommal szemben. A versenyhivatal közleménye megállapítja továbbá, hogy a kábelszolgáltatók a HTCC területén is erősítik a versenyt.

A piaci folyamatok elemzése során a GVH úgy találta, hogy a hírközlési piac liberalizálása nyújtotta lehetőséget a Tele2 és más alternatív szolgáltatók kihasználták. A hívásforgalmazás területén az alternatív szolgáltatók kezdeti sikeres piacszerzésére a hálózattal rendelkező korábbi koncessziós szolgáltatók (így például az Invitel, a Hungarotel és a Magyar Telekom) díjaik megfelelő kiigazításával reagáltak, aminek következtében a volt koncessziósok piacvesztése megállt. A korábban megnyílt és vonzónak tűnő piaci lehetőségek bezárultak, illetve kevésbé bizonyulnak vonzónak az alternatív szolgáltatók számára. Mindezt a folyamatot csak felerősítette az, hogy a szóban forgó piac stagnáló, vagy inkább szűkülő. Míg 2000-ben országosan 3,798 millió volt a bekapcsolt fővonalak száma, addig 2006 végére ez a szám 3,381 millióra esett vissza. A csökkenést elsődlegesen az egyéni előfizetések számának visszaesése magyarázza - írja a GVH a közleményben.

A svéd távközlési cég korábbi közlése szerint 2007 május végén a Tele2 Magyarország mintegy 490 ezer vonalas telefonfelhasználót szolgált ki. A Tele2 Magyarország árbevétele 2006-ban 374 millió svéd koronának (mintegy 10 milliárd forintnak), EBITDA vesztesége pedig 31 millió koronának (837 millió forintnak) megfelelő összegű volt.

A New York-i tőzsdén jegyzett HTCC cégcsoport az Invitel, a Pantel és a Hungarotel tulajdonosaként összesen 700 ezer előfizetőnek nyújt hang-, adat- és internetszolgáltatást, és jelentős erőt képvisel a közép- és kelet-európai nagykereskedelmi távközlési piacon.

Kulcsszavak: Invitel Tele2 +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01