Elindult a Google reklámklip-szolgáltatása
Az amerikai informatikai óriásvállalat 1,65 milliárd dollárért (308 milliárd forint) vette meg tavaly a portált, és most nekiállt, hogy termőre fordítsa a befektetést.
Az AdSense hirdetési programhoz csatlakozott honlapüzemeltetők egyelőre mintegy száz médiavállalat - tehát nem a több százezer amatőr alkotó - YouTube-videói közül válogathatnak weboldaluk tematikája alapján. Így például egy internetes autókereskedés a motorsporttal kapcsolatos felvételeket helyezhet el a honlapján.
A szöveges hirdetések és bannerek, azaz grafikus reklámcsíkok a videólejátszó körüli keretben jelennek meg. A hirdető akkor fizet, ha a felhasználó ezekre ráklikkel, de ha zavarja a reklám, akár el is tüntetheti a keretből. A bevételből a felületet biztosító partner és a tartalomszolgáltató is részesül.
Az ötlet alapja, hogy a videók érdekesebbé tehetik az oldalt, fokozhatják a látogatók érdeklődését, ezért aztán tovább időznek az oldalon és közben reklámot is fogyasztanak. Így egyaránt jól jár a honlap üzemeltetője, a hirdető és a Google. A szolgáltatás egyelőre angol nyelven és csak az Egyesült Államokban érhető el.
"A lépés várható volt, de meglepő, hogy ilyen sokáig tartott, mire megtették" - mondta Ben Schacther, az amerikai U.S. Bancorp (USB) pénzintézet elemzője a The Daily Telegraph című brit lapnak.
A 2005 februárjában indult YouTube alig egy év alatt a legnépszerűbb videómegosztó portál lett. A Google 2006 októberében vásárolta fel. Ez volt az iparág egyik legnagyobb szabású akvizíciója, és az amerikai óriáscégre azóta erős nyomás nehezedik, hogy bizonyítsa, megérte a befektetés.
Az új szolgáltatás szerdán indult, egy nappal azután, hogy a Google-részvény ára meghaladta a 600 dolláros határt. Elemzők további emelkedést jósolnak, részben annak alapján, hogy pletykák szerint a cég 2007 elején "Gphone" néven piacra dobhatja az első Google-mobiltelefont és a mobilinternet-piacon is kamatoztathatja reklámszakmai tapasztalatait. A cég erősen függ az internetes hirdetési piactól, mivel bevételét szinte teljes egészében ez hozza.
Egyes tudósítások szerint elképzelhető, hogy a cég már novemberben bemutatja a mobiltelefonra kifejlesztett operációs rendszerét, februárban pedig megjelenhet a Google-márkájú készülék.
"A Google-mobil rövid idő alatt az Apple iPhone-jához fogható részesedést szerezhet a készülékek piacán" - mondta a The Guardian című londoni lapnak Douglas Anmuth, a Lehman Brothers befektetési bank elemzője. A legújabb fejlemények alapján a Lehman 714 dollárra teszi a Goolge-részvény célárát, magyarul az elemzők szerint a részvény nagy valószínűséggel el fogja érni ezt az árat. Az értékpapír 2004 augusztusában került a tőzsdére 85 dolláros kibocsátási áron.
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.