Sok érdeklődő a Telekom Slovenijére, a Deutsche Telekom a Magyar Telekom révén is pályázik
Összesen 12 nem kötelező ajánlat érkezett eddig a állami többségű Telekom Slovenije szlovén távközlési cég most privatizálandó 49,13 százalékára, közölte kedden a szlovén gazdasági minisztérium. A nem kötelező ajánlatok benyújtásának határideje október 15. volt.
A privatizációs bizottság még októberben kiválasztja a második fordulóba kerülő pályázókat. A kötelező ajánlatok határideje - a tervek szerint - december eleje. A vételi megállapodás aláírását az idén december végére, vagy a jövő január elejére tervezik.
Az eladásra kínált részt egy vagy két részletben lehetne megvásárolni: előbbi esetén először 35,13 százalékot, majd három évvel később a maradék 14 százalékot kapná a vevő.
A szlovén távközlési vállalat iránt mindenekelőtt a német Deutsche Telekom érdeklődik, amely két vonalon is pályázik: részint horvát leánycége, a Hrvatski Telekom révén, részint a Magyar Telekom útján.
A nem kötelező pályázatot benyújtók között két további cég - a Dubaiban bejegyzett Oger Telecom és az izlandi Skipti - távközlési szolgáltató, a többiek pénzügyi befektetők.
Az egyetlen szlovén ajánlattevő a leggazdagabb szlovén üzletember, Mirko Tus tulajdonában levő Engrotus, amely főként kiskereskedelemmel foglalkozik, de távközlési leánycége is van már.
A Telekom Slovenijét az első, 2006 októberi privatizációs szakasz óta a ljubljanai tőzsdén jegyzik, tőzsdei értéke hozzávetőleg 3,2 milliárd euró, így a 49 százalék mintegy 1,56 milliárd eurót ér.
A szlovén kormány jelenleg 62,53 százalékban tulajdonos a Telekom Slovenijében, további 11,6 százalék két állami alapé. A privatizáció teljes lezárása után az állam 25 százalék plusz egy részvényt akar megtartani a cégben.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.