Ericsson harmadik negyedév: 35 százalékkal csökkent a profit
A svéd Telefon AB LM Ericsson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója kedden 4 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről előzetesen - a pontos számot később teszik közzé -, 35 százalékkal kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 6,2 milliárdnál. Az eredmény messze elmaradt mind a vállalati, mind az elemzői előrejelzésektől.
Az üzemi eredmény 5,6 milliárd svéd koronára esett 8,8 milliárdhoz képest, az aránya a 43,5 milliárd svéd koronás bevételhez viszonyítva 12,9 százalékos volt, egy évvel korábbi 21,2 százalék helyett.
A visszaesést azzal magyarázták, hogy "váratlanul csökkentek a mobilhálózati fejlesztések és bővítések" a világpiacon, és ez "kedvezőtlenné tette az értékesítés összetételét", mivel "az infrastrukturális szállításokban a szérianagyság kritikus jelentőségű".
A lassuláshoz az is hozzájárult, hogy a japán-svéd Sony Ericsson, a nagyságra negyedik mobilkészülék-gyártó a világon, 267 millió eurós adózott eredményt ért el a harmadik negyedévben, a készülékek átlagárának csökkenése miatt 10 százalékkal kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 298 milliónál.
A második negyedévben az Ericsson 6,4 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 12 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 5,7 milliárdnál. Az eredmény 10 százalékkal jobb volt az első negyedévi 5,8 milliárdnál is.
A vártnál jobban nőtt a nyugat- és a kelet-európai keresletet, bár a második negyedben az európai növekedés lassúbb volt, mint az elsőben, és Észak-Amerikában 18 százalékkal csökkent a bevétel. Dicsérték Ázsiát - 32 százalékkal nőtt a bevétel -, a rohamléptekkel kiépülő kínai és indiai hálózatok miatt.
A mobiltelefon-ellátottság világszerte rekord ütemben bővült negyedévről negyedévre: itt a több mint 40 százalékos piaci részarány további előnyt jelent a cégnek. Az Ericssonnál úgy vélik, hogy a mobil hálózatokon az adatforgalom három-négy éven belül már meghaladja a hangforgalmat, miután az adatforgalom már tavaly is megháromszorozódott.
Az Ericsson üzemi eredménye szintén 12 százalékkal 9,3 milliárd svéd koronára emelkedett a tavalyi második negyedévi 8,3 milliárdhoz képest, és 14 százalékkal több volt az első negyedévi 8,2 milliárdnál.
A bevétel, 47,6 milliárd svéd korona, 6 százalékkal több az egy évvel azelőtti 44,8 milliárdnál, és 13 százalékkal több az első negyedévi 42,2 milliárdnál, de kevesebb az elemzők várta 47,8 milliárdnál. A tavaly eladott hadiipari részleg, az Ericsson Microwave Systems tavalyi bevételét leszámítva is 6 százalékkal nőtt a bevétel a tavalyi második negyedhez viszonyítva.
Az első negyedévben az Ericsson 5,8 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 27 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 4,6 milliárdnál. Az eredmény 40 százalékkal elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 9,7 milliárdtól.
Az Ericsson becslése szerint a szolgáltatók mobiltelefonos ügyfeleinek száma az idei első negyedévben nettó 4,9 százalékkal 136 millióval 2,88 milliárdra nőtt világszerte, ezen belül a széles sávú, multimédiás szolgáltatások felhasználóinak száma 13 millióval, azaz 13 százalékkal 113 millióra gyarapodott. A széles sávú szolgáltatás a vezetékes forgalomban is rohamosan előretör: tavaly összesen 69 millióval, azaz 31,5 százalékkal 280 millióra nőtt a felhasználók száma világszerte, írták a negyedéves beszámolóban.
Az üzemi eredmény 23 százalékkal 8,2 milliárd svéd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 6,6 milliárdhoz képest, és 33 százalékkal kevesebb volt a tavalyi negyedik negyedévi 12,2 milliárdnál.
A bevétel, 42,2 milliárd svéd korona, 8 százalékkal több volt az egy évvel azelőtti 39,1 milliárdnál, de 22 százalékkal kevesebb a tavalyi utolsó negyedévi 54,2 milliárdnál.
Tavaly az Ericsson 26,3 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 8,2 százalékkal többet a 2005-ös 24,3 milliárdnál.
A beszámolóban a tavaly ötödik éve működőt Sony Ericsson mobilkészülék-gyártó vegyes vállalat rekorderedményeit dicsérték - a vegyes vállalat piacvezető lett a drágább, multimédiás készülékekből -, sikeresnek nevezték a brit Marconi integrálását és az adatelosztó hálózati berendezéseket gyártó, amerikai Redback Networks Inc. decemberi megvásárlását 1,9 milliárd dollárért, amellyel az Ericsson erősíti versenyhelyzetét a multimédiás adattovábbító rendszerek piacán.
Tavaly egész évben 8 százalékkal 35,8 milliárd svéd koronára emelkedett az üzemi eredmény a 2005-ös 33,1 milliárdról.
A forgalom 17 százalékkal 177,8 milliárd svéd koronára ugrott 151,8 milliárdról. Az átlagot meghaladta a forgalom 23 százalékos növekedése Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, és a forgalom 42 százalékos növekedése Ázsiában. Latin-Amerikában a forgalom 14 százalékkal csökkent, Észak-Amerikában 18 százalékkal visszaesett, a 2005-ös erős alap miatt.
A Sony Ericsson vegyes vállalat tavaly 74,8 millió mobilkészüléket adott el, 46 százalékkal többet - az utolsó negyedévben 60 százalékkal többet -, mint 2005-ben. A bevétel 40,8 százalékkal 11 milliárd euróra növekedett tavaly.
A Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlésiberendezés-gyártó és a japán Sony szórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával. A közös cég 2002-ben 241 millió eurós, 2003-ban 86 millió eurós adó utáni veszteséget szenvedett, először 2004-ben volt nyereséges.
2005-ben 51,2 millió készüléket adtak el, a 2004-es 42,3 millió és a 2003-as 27,2 millió után.
2004-ben az Ericsson központot nyitott Magyarországon második és harmadik generációs mobilhálózatok tervezésére.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.