A félvezetőipar lassan túljut legutóbbi csúcspontján
A harmadik negyedév gyengébbre sikerült: az adózott eredmény, 167,99 millió euró, elmaradt az egy évvel korábbi 172,02 milliótól - részben a fejlesztési költségek növekedése miatt -, csökkent az üzemi eredmény, és kissé visszaesett a forgalom is, de az idei második negyedhez képest javultak az eredmények.
Eddig az év során emelkedtek az árak - a harmadik negyedben az új litográfiai rendszerek átlagára 15,2 millió euróra emelkedett a második negyedévi 12,7 millióról -, azonban elemzők szerint a félvezető ipar lassan túljut legutóbbi csúcspontján, így hosszabb távon a forgalom és az eredmények további gyengülése várható. Ezt jelzi, hogy az új megrendelések mind a háromnegyed év egészében, mind a harmadik negyedben felére csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, és a harmadik negyedév végén a teljesítendő megrendelések mennyisége is egyharmaddal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.
A cég maga mindenesetre még a mostaninál nagyobb bevételt jósolt magának a jövő évi első háromnegyed évre.
A világon a lapkalitográfiai gépeknek értékben mintegy 60 százalékát szállító ASML tavaly rekorderedményeket ért el: az adózott eredményét megkétszerezte, 636 millió euróra a 2005-ös 333 millióról, az üzemi eredménye 919 millió euróra emelkedett 510 millióról, a forgalma 3,597 milliárd euróra bővült 2,529 milliárdról.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.