Várakozáson felüli Nokia-nyereség
A finn székhelyű mobilóriás részvényenkénti nyeresége a szóban forgó időszakban elérte a 0,40 eurót, miközben egy évvel ezelőtt még csak 0,21 euró volt. Az elemzők ráadásul 0,27 és 0,38 euró közötti profitot jósoltak papíronként. A Nokia 112 millió mobiltelefont adott el júliustól októberig, és annak ellenére sikerült a várakozáson felüli nyereséget kitermelnie, hogy a készülékek átlagára ezalatt 10%-kal csökkent. Ebben oroszlánrésze volt a költségek lefaragásának, amit a hatalmas gyártási és forgalmazási volumen mellett az is lehetővé tett, hogy a fejlődő piacokon a régebbi modellek eladásával megspórolták a marketing- és reklámköltségek jelentős részét. Rick Simonson, a cég pénzügyi igazgatója kiemelte, hogy a Távol-Keleten és Afrikában még mindig óriási lehetőségek rejlenek, például csak Indiában havonta 8 millió mobiltelefont vásárolnak.
A harmadik negyedévben eladott 112 millió készülékkel a Nokia 39%-ra növelte részesedését a világpiacon. A vállalat összbevétele az időszakban elérte a 12,87 milliárd eurót, ami ugyan valamivel alatta marad az elemzők által várt 13,1 milliárdnak, ám a költségek leszorításával így is elegendőnek bizonyult a stabil profit kitermeléséhez.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.