A Sony kivonul a 32 nanométeres chipek fejlesztéséből
A Sony az utóbbi években nem dicsekedhet igazán sikeres üzleti mérleggel, ezért a vállalt vezetése teljes átalakítást és arculatváltást kezdett meg. Ennek részeként a Sony az eredeti fogyasztói-elektronikai szegmensre koncentrál, és lassan leépíti egyéb, túlságosan is szerteágazó érdekeltségeit. Az egyik tipikus példa erre a vállalat chipfejlesztési tevékenysége.
A chipek kifejlesztése igen költséges és a csökkenő árak miatt nem könnyen haszonra fordítható tevékenység. A Sony esetében a f ő csapás a PlayStation3-ban használt Cell központi egységek és RSX grafikus magok gyártása volt. Ez az elmúlt években elegendőnek tűnt ahhoz, hogy fenntartsák érdekeltségüket a szektorban. A vállalat átszervezése mellett azonban két dolog is a szövetségből történő kilépés mellett szólt. Az egyik a PlayStation3 sikertelensége. A konzol már indulóban is kissé gyengén kezdett, ám az érdeklődés azóta inkább csökkenni, mint nőni látszik, ráadásul a rengeteget késő megjelenés miatt időközben piacra dobták a Nintendo Wii konzolját, mely eddig elérhetetlen rétegeket is elcsábított, ezzel elvágva a Sony terjeszkedésének útját. A másik tényező a csúcstechnológia használata, a méretek csökkenésével a fejlesztési költségek ugrásszerűen megnőnek, így könnyen előfordulhat, hogy egy jövőbeli PlayStation4-hez egyszerűbb processzorokat vásárolni, vagy gyártatni, mint kifejleszteni.
Kapcsolódó cikkek
- Frissült a Sony A700 szoftvere
- Az asztali Bloomfield Nehalem 3 DDR3 csatornát támogat
- Hétéves a Sony PS2
- Sony - prognózis felemelése
- Megkezdi működését az Intel 3 milliárd dolláros üzeme, indul a Penryn gyártása
- Sony Cybershot T2 4GB belső memóriával
- Az IBM bemutatta az új z6 mainframe processzort
- Hamarosan megérkeznek a kétmagos Celeronok
- Intel Penryn és Core 2 asztali CPU árak
- DSC-T200 Cyber-shot 16:9 arányú érintőképernyővel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.