Philips Magyarország: az idén két számjegyű növekedés
A Philips Magyarország Kft. az idén két számjegyű, legalább 10 százalékos értékesítési bevétel növekedést vár a magyar piacon - mondta Benedikt Laux, a Philips Közép-Európa, Adria régiójának igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a társaság csak konszolidált adatokat hoz nyilvánosságra, helyieket nem.
Az eladásokról az igazgató elmondta: a Philips egészségügyi divíziója a magyar piacon az elmúlt egy évben 20 százalékkal növelte értékesítését, míg a fogyasztói és háztartási elektronikai részlegen belül, például a sík képernyős tévék estében 30 százalékos bővülést ért el. A kis háztartási gépek körében 4 százalékos volt a növekedés, s ezzel 20 százalékra emelte a piacon a részesedését. A világítástechnika területén 6 százalékkal nőttek az eladások.
Az igazgató elmondta: a Philips az elmúlt időszakban a fenntartható fejlődés és az energiahatékonyság jegyében átalakította portfólióját, s létrehozta az egészségügyi, világítás és fogyasztói-életmód divízióját. A vállalat átalakította gazdálkodását is, és szigorú pénzügyi fegyelmet vezetett be.
Az igazgató a tervekről elmondta: a Philips 2010-ig a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményét (EBITDA) az idei várható 7,5 százalékról 10 százalék fölé szeretné növelni.
Benedikt Laux hozzátette: 2010-ig az éves növekedésnek a tervek szerint el kell érnie a 6 százalékot, az egy részvényre jutó EBITDA-t pedig három év alatt meg szeretnék kétszerezni.
Az igazgató kifejtette: az utóbbi két évben 4,7 milliárd dollárt költöttek vállalat-felvásárlásokra, s ha alkalom adódik, folytatják az akvizíciókat. A Philips célja az is, hogy erősítse pozícióját Indiában, Kínában és az Amerikai kontinensen.
Benedikt Laux elmondta: a Philips jelenleg 7,7 milliárd eurót ér, s előrelépve, most a 42. a globális brand listán.
Az igazgató közölte: a sík képernyős televíziókat, illetve a rögzítő eszközöket előállító, 10 ezer négyzetméteres, csúcsszezonban 3500, egyébként 2700 alkalmazottat foglalkoztató székesfehérvári gyár stratégiai fontosságú a Philips számra, s jövőre várhatóan újabb hordozható lejátszók gyártását kezdi meg.
A székesfehérvári gyár az idén a tervek szerint 8 millió darab terméket állít elő, a 2006. évi mintegy 7 millió után. A gyár az idén legkevesebb havi 400-500 ezer, illetve maximum 1 millió terméket hoz létre.
Kapcsolódó cikkek
- CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel
- Tv-re csatlakoztatható Philips multimédiás merevlemez
- Advantest első féléve: csökkent a profit
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- Philips harmadik negyedév: tizenkettedére csökkent a profit
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Vodafone: több új szolgáltatás a következő napokban
- A Getronics első féléve: több mint kétszeresére nőtt a veszteség
- GTS Datanet: 14%-os árbevétel-növekedés
- FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.