Kivonul Japánból a Samsung
A cég a lapos kivitelű televíziókkal kapcsolatban közölte, hogy ezek a termékek mostantól nem lesznek kaphatók Japánban, valamint „egyéb fogyasztói-elektronikai termékek”. A kijelentés részletezéséből kiderül, hogy az LCD televíziók, DVD-lejátszók és zenelejátszók sem lesznek kaphatók, valamint több hasonló kategóriába tartozó termékcsoport.
A meglepő lépés mögött egyértelműen anyagi okok szerepelnek, a vállalat a „gyenge nyereségességgel” indokolja a kivonulást. Az alacsony profithányadhoz ráadásul hozzájön az a tény, hogy a Samsung tavalyi forgalmának mindössze kevesebb mint 1 százaléka származott erről a területről, így vélhetően egyszerűen nem éri meg biztosítani a jelenlétet, bemutatótermeket és reklámkampányokat fizetni a túltelített piacú Japánban. A vállalat azonban nem fog teljesen eltűnni az országból, a cég üzleti partnerei számára továbbra is kínál számítógép-monitorokat és memóriachipeket, de közvetlen, a vállalattól történő értékesítéssel. Mindenesetre nehéz lesz elképzelni, hogy az elmúlt évtizedekben magát igazi nemzetközi szórakoztatóelektronikai konglomerátummá kinövő dél-koreai vállalat termékeit egyszerűen nem lehet kapni a szigetországban.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Kutatóközpontot létesít Lengyelországban a Samsung
- A Samsung megelőzte a Motorolát mobiltelefon-értékesítésben
- Szlovákia - 1700 új munkahelyet teremtenek a monitorgyárak
- Samsung: 5 százalékkal csökkent a profit
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- A Samsung Electronics első negyedéve: 15 százalékkal csökkent a profit
- Szlovákia 600 millió dollárost szerződést írt alá a Samsunggal
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- Kartellgyanúba keveredett az LG és a Samsung is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.