Környezetvédelmi stratégia a Canonnál
A Canon - pontosan felismerve a globális környezet ingatag állapotát tevékenységének minden szintjén arra törekszik, hogy innovatív fejlesztéseivel olyan megoldásokat kínáljon, amelyek a lehető legkisebb környezeti hatást kifejtve, az erőforrások hatékony kiaknázása mellett találkoznak a 21. század felhasználói igényeivel – mondta Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója az esemény kapcsán. A Canon a 2006-os évben globális szinten 10 százalékos árbevétel növekedést ért el, melynek 8 százalékát – korábbi gyakorlatnak megfelelően - jövőre is kutatás-fejlesztésre fordítja. A Canon ebben látja a fejlődés motorját, hiszen a jövőben csak az a vállalat játszhat szerepet az üzleti világban, amely a környezetért és a fenntartható fejlődésért felelős stratégiával rendelkezik a termékek tervezése, előállítása, karbantartása, felhasználása és újrahasznosítására területén egyaránt - tette hozzá Moravcsik László.
Vállalati politikájával összhangban a Canon a 2006. évben az Amerika Egyesült Államokban már 2.385 bejegyzett világszabadalommal rendelkezett, e tekintetben jelenleg nemzetközi szinten a második helyen áll. A fenntartható fejlődésre összpontosító vállalat útjára indította saját, Factor 2 elnevezésű környezetvédelmi stratégiát, amelynek célja, hogy tevékenysége során 2010-re azonos munkára vetítve 50%-kal kevesebb erőforrást használjon, mint 2000-ben. Ennek érdekében olyan megoldásokon dolgozik, melyek három fontos területre összpontosítanak: energiatakarékosság, vegyi anyagok visszaszorítása és takarékos nyersanyag-felhasználás.
A drámai mértékű energiafelhasználás csökkentést megcélzó Factor 2 stratégia keretében a Canon olyan megoldások előállásán fáradozik, amelyek nemcsak könnyebb anyagokból, de növényi eredetű és újrahasznosítható műanyagok felhasználásával, ózonmentes technológiák alkalmazásával, lehetőség szerint veszélyes anyagok kizárása mellett készülnek. A Factor 2 stratégia az értékes, ugyanakkor szűkös erőforrások védelmében többek között olyan irányokat is megfogalmaz, melyek a széndioxid kibocsátás drámai mértékű csökkentését célozzák. A célok megfogalmazását követően pedig a vállalat közúti szállítási módozatainak zömét vízi, illetve vasúti útvonalakra cserélte, valamint lépéseket tesz a csomagolás és más logisztikai kérdések területén is.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco globalizációs központ az indiai Bangalorban
- Canon újdonságok az októberi PrintExpón
- A Sun bemutatta új generációs, energiatakarékos adatközpontjait
- Az Apple is környezettudatos változásokat vezetett be
- Átfogó újrahasznosítási programba kezd a Sony
- Új SLR érzékelő gyárat épít a Canon
- Bezöldült a Google
- Canon: 50 éve Európában
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
- Kizöldül az Apple
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.