Környezetvédelmi stratégia a Canonnál
A Canon - pontosan felismerve a globális környezet ingatag állapotát tevékenységének minden szintjén arra törekszik, hogy innovatív fejlesztéseivel olyan megoldásokat kínáljon, amelyek a lehető legkisebb környezeti hatást kifejtve, az erőforrások hatékony kiaknázása mellett találkoznak a 21. század felhasználói igényeivel – mondta Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója az esemény kapcsán. A Canon a 2006-os évben globális szinten 10 százalékos árbevétel növekedést ért el, melynek 8 százalékát – korábbi gyakorlatnak megfelelően - jövőre is kutatás-fejlesztésre fordítja. A Canon ebben látja a fejlődés motorját, hiszen a jövőben csak az a vállalat játszhat szerepet az üzleti világban, amely a környezetért és a fenntartható fejlődésért felelős stratégiával rendelkezik a termékek tervezése, előállítása, karbantartása, felhasználása és újrahasznosítására területén egyaránt - tette hozzá Moravcsik László.
Vállalati politikájával összhangban a Canon a 2006. évben az Amerika Egyesült Államokban már 2.385 bejegyzett világszabadalommal rendelkezett, e tekintetben jelenleg nemzetközi szinten a második helyen áll. A fenntartható fejlődésre összpontosító vállalat útjára indította saját, Factor 2 elnevezésű környezetvédelmi stratégiát, amelynek célja, hogy tevékenysége során 2010-re azonos munkára vetítve 50%-kal kevesebb erőforrást használjon, mint 2000-ben. Ennek érdekében olyan megoldásokon dolgozik, melyek három fontos területre összpontosítanak: energiatakarékosság, vegyi anyagok visszaszorítása és takarékos nyersanyag-felhasználás.
A drámai mértékű energiafelhasználás csökkentést megcélzó Factor 2 stratégia keretében a Canon olyan megoldások előállásán fáradozik, amelyek nemcsak könnyebb anyagokból, de növényi eredetű és újrahasznosítható műanyagok felhasználásával, ózonmentes technológiák alkalmazásával, lehetőség szerint veszélyes anyagok kizárása mellett készülnek. A Factor 2 stratégia az értékes, ugyanakkor szűkös erőforrások védelmében többek között olyan irányokat is megfogalmaz, melyek a széndioxid kibocsátás drámai mértékű csökkentését célozzák. A célok megfogalmazását követően pedig a vállalat közúti szállítási módozatainak zömét vízi, illetve vasúti útvonalakra cserélte, valamint lépéseket tesz a csomagolás és más logisztikai kérdések területén is.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco globalizációs központ az indiai Bangalorban
- Canon újdonságok az októberi PrintExpón
- A Sun bemutatta új generációs, energiatakarékos adatközpontjait
- Az Apple is környezettudatos változásokat vezetett be
- Átfogó újrahasznosítási programba kezd a Sony
- Új SLR érzékelő gyárat épít a Canon
- Bezöldült a Google
- Canon: 50 éve Európában
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
- Kizöldül az Apple
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.