Kézzel vagy géppel - avagy mivel számlázunk 2007-ben?

forrás Prim Online, 2007. november 18. 09:04

A számlázóprogramot vásárló mikro- és kisvállalatok fele a kézi számlázásról tér át a gépi számlakiállításra – derül ki a rEVOLUTION Software saját ügyfélkörében végzett, közel 1000 fő bevonásával készített felmérésből. Az eredmények igazolják a piaci trendeket, miszerint a modern kisvállalkozásoknál nagy hangsúlyt kap a hatékonyabb, kényelmesebb és professzionális megjelenést nyújtó gépi számlázás, így a számlázószoftverek piaca folyamatosan bővül. A kutatás érdekes eredménye, hogy a cégek a széles kínálattal rendelkező piacon nagy arányban a könyvelőik és ismerőseik ajánlása alapján választanak a szoftverek közül.

A felmérés szerint a számlázóprogramot vásárló cégek 51%-a a hagyományos kézi módszerről tér át gépi számlakiállításra, szemben a 2004-ben mért 59%-kal. Az „egyszerűbb” számlázószoftvert választók között ez az arány 54%, de hasonló az arány (41%) a drágább változatokat megvásárló új ügyfelek körében is. További ok az új cég alapítása (23%), illetve a régi program lecserélése (14%). Utóbbi indok a nagyobb tudású kategóriánál jellemzőbb, a rEVOLUTION minden ötödik ügyfele korában valamilyen konkurens terméket használt. Ez a motiváció a 3 évvel korábban ugyancsak elvégzett felméréshez képest közel háromszor gyakrabban fordul elő, ami önmagában is jelzi a gép számlázás elterjedését.

"A kézi módszerről váltóknál a legfőbb ok a kényelmesebb számlázás, a profibb megjelenésű számla, illetve az időtakarékosság. A számlázóprogramokról az ügyfelek 46%-a továbbajánlás útján szerez tudomást, az ajánlások általában a könyvelőktől és ismerősöktől érkeznek. A tanácstalan ügyfelek az internet segítségével keresnek számlázóprogramot, innen származik az új vevők 18 százaléka. Érdekesség, hogy a rEVOLUTION ügyfelei által kiállított számlák külalakja további ügyfeleket szerzett a cégnek. A válaszadók 9%-a a kézhez kapott számlák segítségével, a rajtuk szereplő szoftvernév alapján jutott el és döntött a cég mellett" – mondta Kőrös Bernadett, a kutatásért felelős termékmenedzser.

Dobozos szoftverek

A dobozos szoftverek piacát jellemzi, hogy egyre több mikro- és kisvállalat igényli a hatékony ügyviteli programokat, azonban a financiális korlátok csak a cég számára az adott pillanatban legszükségesebb funkciókat nyújtó szoftver megvásárlását teszik lehetővé. Szintén jellemző, hogy az ügyviteli programok hatékonyságát már ismerő cégek a fejlődésükkel párhuzamosan a szoftvereik funkcionalitásának kibővítésére is hangsúlyt fektetnek.

Mindezeket figyelembe véve új struktúrában, új funkciókkal és új, rEVOL Express néven jelent meg a korábban Iroda Sorozatként ismert ügyviteli szoftvercsalád. A rEVOL Express újdonsága, hogy a dobozos szoftvercsaládok között egyedülálló módon a kisvállalati felhasználók a számukra hasznos funkciókat tartalmazó modulokból állíthatják össze a működésüknek legmegfelelőbb felépítésű ügyviteli szoftvert. A speciális termékkombinációkat választó cégek így akár 30%-kal alacsonyabb áron juthatnak a szoftverhez.

A rEVOLUTION az új konstrukciótól elsősorban 2008-ban vár számottevő növekedést, de már 2007-ben is mintegy 10%-os forgalom-bővüléssel számol.

Kulcsszavak: Revolution

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01