MHM: kihívás-megfelelés ügyfélszolgálat-korszerűsítéssel
A cég mai budapesti sajtótájékoztatóján kiderült, ügyfélszolgálatának teljes megújításával, az értékesítési és ügyfélszolgálati területek integrálásával válaszol az MHM Computer Kft. az adattárolási piacon jelentkező egyre nagyobb kihívásokra.
Lyócsa István ügyvezető igazgató kitért rá, 2007-ben felerősödött a tendencia, amely a kapacitásigény rohamos bővülése mellett az eladási árak folyamatos csökkenésével párosul, nehéz versenyhelyzetet teremtve az adattárolási megoldások szállítói számára. A verseny kiélezettségét jól mutatják a számok: az MHM forgalma a növekvő rendelésállomány mellett is csökkent. Míg 2006 december végén az árbevétel megközelítette az 1,7 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedést jelentett az előző év hasonló időszakához képest, idén az éves várható forgalom 1,5 milliárd lesz (ehhez a dollár folyamatos árfolyamcsökkenése is hozzájárult).
Az MHM a szolgáltatási kör bővítésében, az ügyfélszolgálat teljes átalakításában látja a fő kitörési pontot. Jelenleg az MHM ügyfélszolgálat tevékenysége elsősorban az új eszközök installálását és a hibaelhárítást jelenti. Ezek mellett az ügyfélszolgálat munkatársainak a jövőben hatékonyabban kell részt venniük az értékesítési munkában is, vázolta az átalakítás stratégiáját Horváth Norbert, az MHM ügyfélszolgálati igazgatója. Fel kell ismerniük ügyfeleink sajátos igényeit, és azonosítaniuk kell azokat a műszaki fejlesztési lehetőségeket, amelyek segíthetnek ügyfeleiknek informatikai rendszereik jobb, hatékonyabb kihasználásában. Terveik között szerepel kifejezetten ügyfélszolgálati termékek kialakítása, amelyek értékesítése az ügyfélszolgálat feladata lenne. Ezekben az esetekben az ügyfélszolgálat az igények felmérésétől kezdve, az ajánlatadáson, az esetleges prezentáción át a megvalósításig lefedi az elvégzendő munkát (support szerződések megkötése, megújítása, adhoc jellegű konfigurálási, bővítési feladatok elvégzése, egy komplett termékcsomag értékesítése stb.). Konfigurálás esetében az ügyfélszolgálat munkatársai fel tudják mérni az elvégzendő munka mennyiségét, az érvényben lévő céges óradíjak alapján pedig már az ajánlati árat is ki tudják alakítani. Bővítés, új termékek és komplett termékcsomagok eladása esetén, az ajánlati árak meghatározásához pedig természetesen szükség lehet a kereskedő kollégákkal való egyeztetésre is. Az ilyen új feladatok elvégzésének elősegítésére az ügyfélszolgálat részére is készül üzleti terv, amely tartalmazni fogja az ügyfélszolgálat fent felsorolt tevékenységei által elérendő bevételi számokat.
A jövőben a cég nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a kereskedő kollégák eddiginél is hatékonyabb támogatására műszaki oldalról. Ehhez olyan komplett termékcsomagok kialakítását tervezzük, amelyek az MHM által forgalmazott hardver- és szoftvertermékek felhasználásával egy adott típusú feladatot fed le. Ilyen lehet például egy komplett backup környezet kialakítása szalagos és lemezes tárolórendszerrel és a szükséges szoftvertermékkel kombinálva, vagy egy katasztrófa tűrő MS Exchange környezet létrehozása szintén a szükséges szoftver- és hardvertermékekkel. Kiemelten foglalkoznak a jövőben a VmWare cég termékeivel mind szerver, mind munkaállomás oldalon. Ezekből is terveznek kialakítani néhány, egymással igény szerint rugalmasan kombinálható csomag-megoldást. Tesztlaboruk adta lehetőségeket felhasználva, egy rugalmas demo környezet kialakítása is folyamatban van a Budapest Aradi utcai telephelyen.
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.