Kilenc diák nyert laptopot és mobilinternet-előfizetést a T-Mobile egyetemi pályázatán
A ma délelőtti díjátadóval zárult a T-Mobile egyetemi mobilszélessáv-pályázata. Az októberben meghirdetett „MobilNet” pályázat eredményeként három budapesti egyetem összesen kilenc diákja nyert notebookot és ingyenes belföldi mobilinternet-előfizetést helyezéstől függően kettő, egy- vagy féléves időtartamra.
A díjátadóra a Magyar Képzőművészeti Egyetem patinás aulájában került sor, a „MobilNet” pályázat során született alkotásokból készült kiállítás helyszínén.
“A világháló mára az oktatás, a tanulás egyik elengedhetetlen eszköze lett. A mobilinternet segítségével a diákok könnyebben végezhetik el tanulmányaikat, pl. információk gyors keresésével, dolgozatok elkészítésével és eljuttatásával, az egyetemi jelentkezések online bonyolításával. Napjainkban nem beszélhetünk versenyképes oktatásról anélkül, hogy diákjaink, a felnövekvő nemzedék kezébe ne adnánk a legkorszerűbb eszközöket, és a lehetőséget, hogy szabadon kommunikáljanak. Ezért döntöttünk úgy, hogy 2007 őszén egyetemi szélessávprogramot hirdetünk a hazai felsőoktatás támogatására – hangsúlyozta a díjátadón Winkler János, a T-Mobile vezetője.
A program részeként a T-Mobile „MobilNet” hallgatói pályázatott hirdetett a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME), valamint a Magyar Képzőművészeti Egyetemen (MKE). A pályázóknak az adott intézmény oktatási profiljának megfelelően kellett kidolgozniuk pályázatukat, melynek központi témája a mobilinternet volt. A pályázatok elkészítésében az egyetemek oktatói mellett segítséget nyújtott a T-Mobile is.
A BME hallgatóinak a pályázatukban eddig nem létező, a mobilinternetehez kapcsolódó szolgáltatásokról, azok megvalósításáról fejthették ki elképzeléseiket. A pályázatok között szerepel internetes WAP-áruház és mobiltelefonos programon keresztül elérhető társkereső rendszer is, de többen terveztek olyan szoftvert is, melynek segítségével saját mobilwebes oldalak hozhatók létre, különböző csatolt szolgáltatásokkal, akár chatfunkcióval.
A Corvinus diákok arra keresték a választ, hogy a mobilinternet segítségével milyen új, Web 2.0 alapú üzleti modell mentén alakíthatók ki közösségi site-ok, milyen szerepet játszhat a mobilinternet az újfajta vállalati kommunikációban.
Az MKE hallgatói a netart, vagy más néven hálózati művészet kategóriáját igyekeztek tovább bővíteni alkotásaikkal. Az internet és most már a mobilinternet is, számos új lehetőséget kínál az audiovizuális művészetek számára. Az egyetemen született pályaművek nagy része a mobilinternet azon tulajdonságát használja ki, hogy az egy térben tartózkodó emberek virtuálisan nézelődve, fizikailag is egymásra találhatnak. A másik inspiráló tényező a kevert valóságok világa, amikor egy konkrét fizikai térben mozogva, plusz információkat tartalmazó virtuális installációkkal találkozhatunk. A pályaművek bemutatására nyílt kiállítás 2007. december 21-én délig tekinthető meg a Képzőművészeti Egyetem aulájában.
Nyertesek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
1. helyezett
Mádi Gábor
Pályamunka címe: myzone
2. helyezett
Gyarmati László
Pályamunka címe: spOtmob
3. helyezett
Ekler Péter
Pályamunka címe: MobileWebMeeting
Budapesti Corvinus Egyetem
1. helyezett
Andrejkovics Zoltán
Pályamunka címe: Mivé válik a mobilom?
2. helyezett
Rábai Gábor
Pályamunka címe: A modern-kori ösztönzésmenedzsment új lehetőségei
3. helyezett
Fábián Péter
Pályamunka címe: Tanulás bármikor, bárhol
Magyar Képzőművészeti Egyetem
1. helyezett
Czene Márta
Pályamunka címe: Régi városképek újrafotózása
2. helyezett
Gurszky Péter Ádám
Pályamunka címe: Urald az eget!
3. helyezett
Melis András
Pályamunka címe: Kollektív virtuális szoborfaragás
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent a pedagógiai módszertani reformot támogató informatikafejlesztési pályázat
- VIII. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
- Mobil TV: 12 tv-csatorna havi 1900 Ft-ért a T-Mobile-nál!
- T-Mobile - stabil, 44 százalékos piaci részesedés
- Befejeződött a Microsoft WTW ’07 .NET Fejlesztői Versenye
- T-Mobile: 7,2 Mbps letöltési és 1,44 Mbps feltöltési sebesség!
- A kapcsolat koncert 2008-as fellépője: Carlos Santana
- 2008 perc ajándék a T-Mobile-tól
- 5 megapixeles csúcsmobilok a T-Mobile-nál
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.