Japán mobilcéggel szövetkezik a Google
A The Nikkei című tokiói gazdasági napilap szerint tavasztól a Google keresőmotorját, naptárprogramját, fotórendezőjét és a Gmail levelezőszoftvert is használhatja a DoCoMo i-mode nevű mobilinternet-szolgáltatásának 48 millió felhasználója.
A japán cég azt is tervezi, hogy a Google szabadon továbbfejleszthető mobiltelefonos operációs rendszerével felszerelt készülékeket dob piacra. Ez legkorábban 2008 második felére várható - áll a rendszerint jól értesült lap tudósításában.
A DoCoMo - az egykori állami telekommonopólium, az NTT 1991-ben alapított mobilkommunikációs leányvállalata - mostanáig mindent maga állított elő infrastruktúrától szolgáltatásig, készüléktől szoftverig. Az i-mode-ot például 1999-ben vezették be, igen nagy sikerrel: a waphoz hasonló technológiát a lakosság több mint egyharmada használja.
Az üzleti stratégia sokáig jól működött, de a piac nagyjából felét uraló cég helyzete újabban egyre nehezebb. Amióta például 2006 őszén lehetővé vált a számhordozhatóság (szolgáltatóváltás a telefonszám változása nélkül), a DoCoMo vesztette el a legtöbb ügyfelet, és 2007 első félévében 20 százalékkal csökkent a nettó bevétel.
Ez indokolja az együttműködést az amerikai óriáscéggel, a Google-nek pedig azért lehet előnyös a szövetség, mert így nagyobb eséllyel növelheti a népszerűségét a távol-keleti országban, ahol a világ legnagyobb részével ellentétben nem a Google keresőmotor a legnépszerűbb, hanem a Yahoo Japan.
Japán egyébként a legfejlettebb mobilszolgáltatási piac a világon. A mobil-előfizetések száma tavaly meghaladta a százmilliót, és a készülékek több mint 70 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal.
Kapcsolódó cikkek
- Vásárlás kirakatból vagy polcról, kamerás Nokia mobillal
- Google- és SAP-alkalmazások az iPhone-hoz
- Google mobiltérkép GPS helyett
- Két SIM-kártya egy telefonban, de teljesen új megközelítésben
- Tízmillió dolláros Android-fejlesztő versenyt hirdetett meg a Google
- Symbian: "csak múló nátha" a Gphone Android
- Megérkezett a Gphone, de szoftver formájában
- Google Gphone: létezik, de nem hardver?
- Az európaiakat (egyelőre) nem érdekli a mobiltévé
- GPay: Fizetés a mobillal
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.