Két vetélytárs a Magyar Telekomnak a Telekom Slovenije eladásánál
Miután a Magyar Telekom (MT) kötelező ajánlatot nyújtott be a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán, pénteken szlovén forrásokra hivatkozva a Reuters közölte, hogy összesen hárman vannak versenyben a Telekom Slovenije bő 49 százalékára: a MT mellett az izlandi Skipti távközlési vállalat és egy brit-német konzorcium, melynek tagjai a Bain Capital és az Axos Capital a British Telecom brit távközlési óriáscéggel.
A szlovén kormány illetékes tárcájának képviselője pénteki sajtótájékoztatóján közölte, hogy január 15. a "javított ajánlatok" beadásának határideje.
A szlovén kormány 2007 augusztus végén közölte, hogy nemzetközi privatizációs pályázatot hirdet a többségében állami Telekom Slovenije távközlési cég 49,13 százalékos részére.
A kiírás szerint a részesedés egyben vagy két részletben is megvásárolható, utóbbi esetben az első lépésben 35,13 százalékot privatizálnak, és három évvel később a második lépcsőben a maradék 14 százalékot.
A Telekom Slovenijét az első, 2006 októberi privatizációs szakasz óta a ljubljanai tőzsdén jegyzik, tőzsdei értéke tavaly augusztusban közel 3,2 milliárd euró volt, így akkor a 49 százalék mintegy 1,56 milliárd eurót ért.
A cég 62,53 százalékban a szlovén állam tulajdona, további 11,6 százalékot a KAD és SOD állami alapok birtokolnak. A privatizáció lezártával az állam 25 százalék plusz egy részvényt akar megtartani a Telekom Slovenijében.
Kapcsolódó cikkek
- Szlovéniában terjeszkedne a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom online marketingkommunikációs tenderének eredményei
- Magyar Telekom: 19 milliárdos létszámleépítés
- Magyar Telekom: Szapáry lemondott fb-tagságáról
- A Magyar Telekom kapta meg 2007-ben az Üzleti Etikai Díjat
- Csúszik a Telekom Slovenije privatizációja
- Nemzetközi elismerés a Magyar Telekomnak
- Az S&P és a Moody's visszavonta a Magyar Telekom önálló minősítését
- A legjobb hazai vállalati weboldal
- Magyar Telekom: 10 éve a tőzsdei parketten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.