Két vetélytárs a Magyar Telekomnak a Telekom Slovenije eladásánál
Miután a Magyar Telekom (MT) kötelező ajánlatot nyújtott be a Telekom Slovenije privatizációs pályázatán, pénteken szlovén forrásokra hivatkozva a Reuters közölte, hogy összesen hárman vannak versenyben a Telekom Slovenije bő 49 százalékára: a MT mellett az izlandi Skipti távközlési vállalat és egy brit-német konzorcium, melynek tagjai a Bain Capital és az Axos Capital a British Telecom brit távközlési óriáscéggel.
A szlovén kormány illetékes tárcájának képviselője pénteki sajtótájékoztatóján közölte, hogy január 15. a "javított ajánlatok" beadásának határideje.
A szlovén kormány 2007 augusztus végén közölte, hogy nemzetközi privatizációs pályázatot hirdet a többségében állami Telekom Slovenije távközlési cég 49,13 százalékos részére.
A kiírás szerint a részesedés egyben vagy két részletben is megvásárolható, utóbbi esetben az első lépésben 35,13 százalékot privatizálnak, és három évvel később a második lépcsőben a maradék 14 százalékot.
A Telekom Slovenijét az első, 2006 októberi privatizációs szakasz óta a ljubljanai tőzsdén jegyzik, tőzsdei értéke tavaly augusztusban közel 3,2 milliárd euró volt, így akkor a 49 százalék mintegy 1,56 milliárd eurót ért.
A cég 62,53 százalékban a szlovén állam tulajdona, további 11,6 százalékot a KAD és SOD állami alapok birtokolnak. A privatizáció lezártával az állam 25 százalék plusz egy részvényt akar megtartani a Telekom Slovenijében.
Kapcsolódó cikkek
- Szlovéniában terjeszkedne a Magyar Telekom
- A Magyar Telekom online marketingkommunikációs tenderének eredményei
- Magyar Telekom: 19 milliárdos létszámleépítés
- Magyar Telekom: Szapáry lemondott fb-tagságáról
- A Magyar Telekom kapta meg 2007-ben az Üzleti Etikai Díjat
- Csúszik a Telekom Slovenije privatizációja
- Nemzetközi elismerés a Magyar Telekomnak
- Az S&P és a Moody's visszavonta a Magyar Telekom önálló minősítését
- A legjobb hazai vállalati weboldal
- Magyar Telekom: 10 éve a tőzsdei parketten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.