5,6 milliárdot adna a Microsoft a Logitechért?
Svájci tőzsdei szakemberek tudni vélik, hogy a redmondi szoftveróriás vételi ajánlatott akar tenni az eredetileg Svájcban alapított számítógépes tartozékokat gyártó vállalatra. Értesüléseik szerint a Microsoft hajlandó volna 5,62 milliárd eurót fizetni a Logitechért. Az egyelőre csak pletykaszinten terjedő hírnek köszönhetően a svájci vállalat papírjainak az árfolyama csupán a tegnapi napon 12%-ot emelkedett. A számítógép-tartozékokat gyártó konszern reális értéke az elemzők szerint 4,2 milliárd euró, a redmondiak viszont harmadával többet fizetnének azért - állítják a jól értesült források. A felek képviselői nem kommentálták a fúzió hírét. Daniel Borel, a Logitech egyik társalapítója a Reuters megkérdezésére kitérő válaszokat adott. Úgy fogalmazott, hogy a vállalat az ő gyermeke, és feltette a költői kérdést, hogy ki volna hajlandó áruba bocsájtani a saját gyermekét? Végül azonban kissé ködösített formában kijelentette, hogy egy ilyen komoly döntést ő nem hozhat meg egyedül, hiszen ő csupán a részvények 6%-át bírja.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft felvásárolta Európa egyik vezető online térképszolgáltatóját
- 140 milliót fizet a Microsoft szabadalomsértés miatt
- Szibériában létesítene szerverparkot a Microsoft
- A Grepton lett a tudásba legtöbbet invesztáló nagyvállalati Microsoft partner 2007-ben
- Ismét az ABESSE a legkompetensebb Microsoft partner
- Rekordbevétel a Microsoftnál
- Úgy tűnik, végül a Microsoft ajánlatát fogadja el a Facebook
- IDC: a Microsoft és partnerei 53 000 embert foglalkoztatnak Magyarországon
- Évi húsz céget akar felvásárolni a Microsoft
- Ár-összehasonlító portált vásárolt a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.