Az EU még mindig elégedetlen a roaming-díjakkal
Az Európai Bizottság 2007-ben maximalizálta a külföldről bonyolított hívások díjait, a szolgáltatók pedig kénytelen-kelletlen meghajoltak a döntés előtt, és az elvárásoknak megfelelő mértékben csökkentették tarifáikat. Viviane Reding, információs társadalomért és médiáért felelős biztos múlt héten ismét elővette a roaming-témát, mostani beszédében pedig azt sérelmezte, hogy a mobiltársaságok még mindig nem tértek át a másodperc alapú számlázásra. "Tehát ha az ügyfél csupán tíz másodpercet beszél külföldről telefonján, a szolgáltató akkor is egy percről állítja ki a számlát" - méltatlankodott a távközlési biztos. Reding kijelentette, az EB év végéig nyomon követi a változásokat, s ha kell, akkor megteszik a szükséges lépéseket a helyzet javítása érdekében. A médiaügyi biztos ezenkívül nemtetszésének adott hangot a túl magas sms-díjakat illetően is, szerinte aránytalanul nagy összeget kell fizetniük a felhasználóknak egy külföldről küldött szöveges vagy multimédiás üzenetért.
Kapcsolódó cikkek
- DVB-T frekvenciák és az EU
- Tanulmány az európai roaming-tarifák csökkenéséről
- Két új EU eljárás a Microsoft ellen
- Kiegyezett az EU-val az Apple
- Európai szélessávportál indul
- Kijelző és SIM nélküli mobil utazóknak
- Online tartalomszolgáltatás: Brüsszel egységes európai piacot javasol
- A zeneipar egész Európa webes adatforgalmát szűrné
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
- Európában terjednek a kártyafüggetlen iPhone-ok
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.