Bill Gates szerint Magyarországon kiemelkedően gyors volt a fejlődés az informatikai oktatás terén
Bill Gates ezzel összefüggésben arra utalt, hogy a magyar diákok egyre nagyobb része rendelkezik informatikai alapkészségekkel. Magyarország ezen a téren az egyik leggyorsabb emelkedést mondhatja magáénak - jelentette ki a Microsoft elnöke.
Az MTI értesülése szerint Bill Gates emlékeztetett: 2005-ben a Microsoft a magyar informatikai hatóságokkal együttműködve fejlesztett ki egy oktatási segédtankönyvet "101 tipp" címmel, amely azt a célt szolgálta, hogy segítse az informatikai eszközök alkalmazását az oktatás területén. A könyvet a Microsoft Magyarország finanszírozta, illetve fejlesztette ki a magyar tárca mellett több iskola közreműködésével. A 2005-ben megjelent könyv olyan sikeres volt, hogy azt lefordították angolra is, s azóta azt a Microsoft mintaként ajánlja mindazokban az országokban, ahol jelen van.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Bálint is felszólalt a Microsoft által szervezett berlini konferencián
- Új e-kormányzati platform a kormányok és az állampolgárok szolgálatában
- Nő a Vista elfogadottsága vállalati környezetben
- Automatikusan települ az IE7 a februári Microsoft szerverfrissítéssel
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- Veszélyes Windows sebezhetőség, létező kihasználási kóddal
- Dolgozófigyelő kémszoftver a Microsofttól
- Már 2009-ben kiadják a Windows 7-et?
- Veszélyes hiba az Excelben, de van megoldás
- Letölthető a majdnem kész Vista SP1
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.