Szakmai közösségépítés, információcsere, távgyógyászat: elkészült a magyar onkológiai portál
A Magyar Onkológiai Hálózat (Hungarian Oncology Network, röviden HON, www.honcology.hu) egy sokfunkciós, interaktív szakmai portál és tudásbázis, amelynek célja egy országos onkológiai szakemberhálózat megteremtése. Ennek érdekében a portál szakmai fórumot és találkozási pontot nyújt a 6 regionális és a 13 megyei onkológiai központ, illetve az onkológiai területen dolgozó orvosok és úgynevezett „onko-teamek” számára. Mindemellett lehetőséget nyújt a telemedicina és távoktatás kereteinek megteremtésére is.
A portál fejlesztését az Országos Onkológiai Intézet munkatársai végzik Oracle technológiai alapokon, azaz a 10g adatbázis-kezelő, a 10g alkalmazásszerver és az Oracle Portal felhasználásával. E választás oka nem volt véletlen: a fejlesztőknek olyan teljes körű, a fejlesztést, az üzembe helyezést és felügyeletet is ellátó integrált keretrendszerre volt szüksége, amely lehetővé teszi a biztonságos információelérést, az önkiszolgáló tartalom-közzétételt, az online csoportmunkát és a folyamatautomatizálást. Az Oracle Portal e lehetőségeit az Oracle Collaboration Suite csoportmunkaeszköz egészíti ki, amely egy helyen kínálja a webkonferencia, a tartalomkezelés, az e-mail, a hangposta és az előjegyzésnaptár funkcióit. Mindezekhez az adatokat az Oracle Database adatbázis-kezelő tárolja, amelyből az adatok a rugalmas funkcióiknak köszönhetően igény szerint tárolhatók és lekérdezhetők.
Az intézet munkatársai jelenleg a fejlesztés első fázisát zárták le, amelyben kialakították a portál „munkaterületeit” (pl. neuroonkológia, radioonkológia stb.), illetve elkészültek a legfontosabb funkciók, köztük a dokumentumkezelés, a vitaszobák, a webkonferencia, a rendezvénynaptár és a kapcsolatépítés .
Az első fázisban létrehozott keretek lehetőséget teremtenek a továbblépésre, amely során a közeljövőben – várhatóan 2008 végére – számos új funkcióval egészülhet ki a portál. A tagok elérhetik a szakmai híreket, a szakmai protokollokat és irányelveket, vagy akár statisztikákat betegségcsoportokra, korra, nemre, évre kereshető adatokkal. Publikációkat jelentethetnek meg, e-learning tananyagokat vehetnek igénybe, kereshetnek az orvosi adatbázisban, vagy éppen szakmai programok szervezhetnek és tehetnek közzé, közvetlenül kapcsolódhatnak más hasonló témájú weboldalakhoz.
A portál finanszírozási útmutatóval is szolgál, emellett elérhető lesz a kezelések mellékhatásait rögzítő úgynevezett komplikáció-regiszter, illetve egy tumorbank, amelyben a tipikus és a különleges esetek tumormintáinak képeit érhetik el az orvosok.
A portál funkciói között kiemelt szerep kap a telemedicina, azaz a távgyógyászat. Jelenleg a gyógyító munka végzéséhez vagy az orvosnak, vagy a betegnek el kell utaznia oda, ahol fizikailag rendelkezésre állnak az adatok, vizsgálati eredmények, felvételek. Az új eszköz nyújtotta technológia segítségével mindez egyszerűbbé, olcsóbbá és nem utolsósorban gyorsabbá válhat. A portál lehetőséget teremt az együttműködésre, az orvosok megoszthatják egymással a rendelkezésre álló adatokat, felvételeket, vagy akár konzíliumot tarthatnak a webkonferencia segítségével.
Az onkológiai vizsgálatoknál a képalkotó diagnosztika kiemelt szerepet játszik, a nagyfelbontású felvételek pedig nagyméretű fájlokat eredményeznek. Ezeknek a megosztása csak megfelelő technológiai háttérrel lehetséges, így különösen fontos volt a fejlesztők számára a megfelelő informatikai platform kiválasztása.
Kapcsolódó cikkek
- Alvászavart okoz a mobil
- Az Oracle 8,5 milliárd dollárért felvásárolja a BEA-t
- Vérnyomást mérő számítógépes egér
- Terjed a virtuális pszichoterápia Németországban
- Biometriai úton védik a betegek adatait
- RFID: Stratégiai együttműködés a Motorola és az Intelleflex között
- Oracle: vártnál kedvezőbb negyedéves eredmények
- Életmentő adomány a KÜRT-től
- Kamerával a memóriavesztés ellen
- Linux-képzéseket indít az Oracle University
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.