Üzleti modellt vált a Dell

Milkovits Gábor, 2008. január 30. 20:35

A Dell bezárja mind a 140 amerikai bevásárlóközpontokban felállított bemutató-pavilonját, ami újabb jele annak, hogy a számítógépgyártó teljes szívvel áttér a szokványos kiskereskedelmi üzleti modellre.

A Dell 23 éven keresztül azzal hódította meg az otthoni felhasználókat az Egyesült Államokban, hogy kizárólag közvetlenül rendelésre értékesítette számítógépeit, amivel sikerült a versenytársakéval azonos minőséget olcsóbban forgalmaznia. Az utóbbi néhány évben azonban megváltozott a piaci helyzet, és 2006-ban a Hewlett Packard éppen a sikeres kiskereskedelmi értékesítések jóvoltából 3 év után visszavette a világelsőséget a Dell-től. A Dell tulajdonképpen már 2002-ben megérezte az idők szavát, ugyanis ekkor kezdték el felállítani azokat a most bezárásra kerülő speciális pavilonokat az amerikai bevásárlóközpontokban, amelyeknél az emberek megnézhették és kipróbálhatták a cég termékeit, megvenni azonban továbbra is csak rendelés útján tudták őket.

A nehézségek közepette az alapító Michael Dell tavaly visszavette a cég vezetését, és szinte azonnal újfajta értékesítési stratégiába kezdett. Először júniusban jelentek meg a cég számítógépei és egyéb termékei az amerikai Wal-Mart üzletekben, azóta pedig világszerte megállapodásokat kötöttek olyan üzletláncokkal, mint a francia Carrefour vagy a kínai GOME. Ennek fényében nyilvánvalóan nincs többé szükség a kioszkokra, így a bezárás teljesen logikus lépés. Bob Kaufman szóvivő szerint mintegy félszáz pavilont megtartanak külföldön, de hogy pontosan hol, azt nem árulta el a sajtónak.

Kulcsszavak: Dell +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01