A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
Annak idején amikor a Google bejelentette, hogy megveszi a DoubleClick online hirdetéskiszolgálót, a Microsoft és még több más IT-konszern nemtetszésének adott hangot a fúzióval kapcsolatban, és alapos kivizsgálásra szólították fel az illetékes versenyhivatalokat, mondván, hogy a keresőóriás a felvásárlás révén monopolhelyzetbe kerülhet az internetes reklámpiacon. Most a Google is visszavág, és a vállalat vezető jogásza, David Drummond kijelentette, hogy álláspontjuk szerint itt nem csupán két cég egyesüléséről van szó, itt a tét már az internet szabadsága. Drummond úgy véli, hogy a Microsoft a PC-szektorban alkalmazott, a monopolhelyzet megszerzéséhez szükséges illegális praktikáit ki akarja terjeszteni a világhálóra is, és akárcsak az operációs rendszerek piacán, itt is egyeduralomra tör. A Google szerint a két vállalat egyesülése esetén a Microsoft megszerezné az IM és e-mail piac legnagyobb részét, és más webes szolgáltatások területén is óriási előnyre tenne szert, ez pedig már veszélyeztetné az internet szabadságát.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- 16 évig posztjukon maradnak a Google vezetői?
- Magyar diákcsapatok a Google versenyén
- Negyedével csökkent a Yahoo nyeresége, tömeges elbocsátások
- A Google közreadta az iGoogle témák programozási kezelőfelületét
- Lego-téma a Google-on
- Több mint kínos: a Microsoft keresője Google hirdetéseket indexelt
- Együtt bűnhődik a Google, a Microsoft és a Yahoo
- Ismét jelentősen nőtt a Google részesedése a keresőpiacon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.