NHH: panaszok és elkerülhetőségük

Kovács Attila, 2008. február 7. 14:35

Sajtóbeszélgetésen találkozott az újságírókkal és számolt be eddigi tapasztalatairól Takács Péter, aki a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének posztját két hónap óta tölti be a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH).

1. Az utóbbi időkben a telefonszolgáltatással kapcsolatos panaszok kétharmadát azok az ügyek tették ki, amelyeknél két szolgáltató ügynökei a fogyasztót lakhelyén felkeresve, vagy telefonhívás útján megkeresve, egyes szolgáltatások előfizetésére vonatkozóan nem az elvárható módon tettek ajánlatot, kötöttek ún. "hangszerződéseket". Takács felhívta a figyelmet, amennyiben nem egyértelmű, ki keresi meg a fogyasztót, előbb hitelt érdemlően tájékozódjon az illető kilétéről és arról, hogy kit, milyen szolgáltatót képviseli. Hangbeszélgetés útján történő ajánlatnál pedig ne adjanak meg semmiféle adatot magukról, ha ismerve a kínált szolgáltatás részleteit, biztosak benne, hogy nem kívánnak szerződést kötni. Személyesen megjelenő ügynöknél lévő szerződési dokumentumot csak elolvasást követően és abban az esetben szabad aláírni, ha annak minden egyes pontjával egyetértenek. Takács azt is javasolja: aki információ-hiány vagy más ok miatt nem érti az ajánlatot, ne kössön új szerződést.
2. A barangolási (roaming) funkciók igénybevételénél az ország határvidékein különös gonddal kell a mobiltelefont beállítani, használni, nehogy a 15-15 kilométeres sávban "átnyúló" idegen szolgáltató hálózatát akaratlanul vegyék igénybe a felhasználók, s így a vártnál jóval magasabb összegű számlák keletkezzenek. Takács arra is felhívta a figyelmet, hogy az adatroaming szolgáltatásra -- lévén jelenleg szabadáras -- nem vonatkozik az EU roamingköltség-csökkenési irányelve.

Február 6-án az öt digitális televízió és egy VHF sávi digitális rádió műsorszóró hálózat üzemeltetési jogosultság megszerzésére kiírandó pályázat dokumentációinak tervezetéről tartott nyilvános szóbeli konzultáció az NHH. Ismeretes, hogy a hatóság 2008. január 23-án tette közzé a pályázati felhívást és a pályázati dokumentáció tervezeteit. A pályázat iránt érdeklődők kérdéseiket, észrevételeiket a konzultáción élőszóban, illetve legkésőbb február 12-ig írásban is feltehetik. Az NHH az írásban beérkező kérdéseket, észrevételeket megválaszolja, és a kérdésekről, valamint a konzultáción elhangzott észrevételekről összefoglalót készít, amelyet a honlapján tesz közzé.

Kulcsszavak: hírközlés NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01