Megvalósulhat az egységes belépőrendszer
A három legnagyobb online birodalom, a Microsoft, a Google és a Yahoo, továbbá az IBM is csatlakozott az OpenID Alapítvány igazgatótanácsához. A szervezet célja, hogy mindenhol használható legyen ugyanaz a felhasználónév és jelszó.
Az OpenID (állandó identitás) mozgalmat tízezernél is több honlap támogatja. Becslések szerint nagyjából 120 millió ilyen név+jelszó párost hoztak létre világszerte.
Január végétől próbaképpen a Yahoo is bevezette a rendszert. Ez azt jelenti, hogy a cég portálján regisztrált felhasználók a Yahoo-azonosítójukkal beléphetnek az OpenID-hálózathoz csatlakozott összes többi oldalra is. Így nem kell honlaponként külön-külön regisztrálni, és minden oldalhoz újabb jelszót kitalálni és megjegyezni.
A több százmilliós ügyfélkört kiszolgáló óriáscégek csatlakozása az alapítvány igazgatótanácsához komoly lendületet adhat a rendszer terjedésének, már ha be is vezetik az állandó, a szolgáltatások között mozogni képes identitást, az internetezők pedig elfogadják a rendszert és elkezdik használni.
A BBC honlapján megjelent jelentés szerint még nem ismert, hogy például a Google Gmail, vagy a Microsoft Live Mail levelezőrendszeren mikortól működik az OpenID.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo még többet akar kisajtolni a Microsoftból
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- A Google nem nézi jó szemmel a Microsoft-Yahoo fúziót
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
- A Microsoft 45 milliárd dollárt kínál a Yahoo-ért
- Google: magyar nyelvű súgócsoport webmestereknek
- Több mint kínos: a Microsoft keresője Google hirdetéseket indexelt
- Együtt bűnhődik a Google, a Microsoft és a Yahoo
- Google webmester eszközök magyarul
- Ismét jelentősen nőtt a Google részesedése a keresőpiacon