Új Nokia-prioritások: energiatakarékosság, klímavédelem, szerzői jogok védelme
WWF szervezet Klímavédők elnevezésű programjához csatlakozva, a Nokia ígéretet tett, hogy vállalatszerte fokozza energiahatékonyságát és csökkenti széndioxid-kibocsátását.
A finn óriás egy sor energiatakarékossági intézkedést kíván bevezetni, amelyek között a készenlétben álló mobiltöltők által felhasznált energiamennyiség felére csökkentése, 2010-ig a vállalati egységek felénél környezetbarát módon nyert villamos energia használata, valamint 2012-ig a vállalat teljes energiafelhasználásának 6 százalékkal való csökkentése szerepel. A WWF Klímavédők programja keretében vállalt Nokia-célkitűzések három területet ölelnek fel.
1. A termékek hatékony energiafelhasználása
A használatban lévő mobiltelefonok által felvett energia közel kétharmada elvész, ha a telefont teljesen feltöltjük, majd lecsatlakoztatjuk, de a töltőt a konnektorban hagyjuk. Az elmúlt kilenc évben a Nokia közel 50 százalékkal csökkentette a töltői által az ilyen töltés nélküli állapotban átlagosan felvett energiamennyiséget, a legjobb Nokia töltő energiafelhasználása pedig csupán tizede a leggyakrabban használt töltőkének. A Nokia 2010-ig további 50 százalékkal kívánja csökkenteni a telefonra nem csatlakozó töltők átlagos energiafogyasztását. Emellett 2008 végére a teljes termékskálában bevezeti azokat a jelzéseket, amelyek a telefon teljes feltöltése után a töltő konnektorból való kihúzására figyelmeztetik a felhasználót.
2. Irodák és gyárak 2003-tól 2006-ig
A Nokia európai, amerikai és kínai üzemeiben bevezetett energiatakarékossági projektek 3,5 százalékkal csökkentették a vállalat teljes globális energiafelhasználását. A Nokia 2007 és 2012 között a 2006-os szinthez képest további 6 százalékos energia-megtakarítást kíván elérni.
3. Zöld energia
A Nokia egységeinek a működéséhez világszerte felhasznált energia 25 százaléka zöld (környezetbarát) forrásból származik. A vállalat ezt az arányt 2010-re 50 százalékra kívánja emelni.
A Nokia azt is bejelentette, hogy Dave Stewart, a legendás rock zenész, producer és dalszerző (Eurythmics, Texas stb.) a Nokia új, Entertainment & Communities (szórakoztatás és közösségek) üzleti csoportjához csatlakozik. Feladata: részt venni a Nokia Artists’ Advisory Council (zenészek tanácsadó testülete) megformálásában. A testület célja, hogy a Nokián belül a zenészek szempontjából is megfelelő környezetet alakítson ki azáltal, hogy a tartalomüzletág új paradigmáinak születése során biztosítja a művészek érdekeinek megjelenését. A tervek szerint a kiemelkedő művészek, zenészek és producerek csapata később tovább bővül. A csoport az egymást követő rendezvények során az alkotói folyamat és a társadalmi felelősségvállalás, illetve a technológia világának újdonságai közötti összefonódási lehetőségeket kutató agytrösztként is működik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia mobilok Windows Mobile szoftverrel?
- Az IBM Globális Vízügyi Kiválósági Központot hoz létre Hollandiában
- Hétfőn indul a termelés a Nokia romániai üzemében
- Megnyitotta kapuit a Nokia online játékszolgáltatása
- 41 millió eurót követel a Nokiától egy német szövetségi tartomány
- Fujitsu Siemens: zöld megoldások az idei CeBIT-en
- Szövegfelolvasó mobilszoftver vakoknak
- Német cég magyar munkásokkal építi a Nokia romániai üzemét
- Nokia-bezárás: tiltakozó akciók Európa-szerte
- Norvég szoftvercéget vesz a Nokia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.