Lezárult a "Ne vedd, védd!" pályázat
Honlapkészítésben is jók az "állati nyomozók"
Végéhez ért a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, az Oracle Hungary és a WWF Magyarország honlapkészítő pályázata, amely a "NE VEDD, VÉDD! Az állati nyomozó akcióban!" nevet viselte. A pályázaton induló 20 csapat kutatást folytatott a környéken élő, illetve az ott árusított, veszélyeztetett állatokról és növényekről: volt, aki a madárgyűrűző-táborban készített interjút a helyi természetvédelmi hatósággal, volt, aki kínai áruházban, virágboltban vagy a helyi állatkereskedésben tartott nyomozást és volt, aki a könyvtárban kutakodott védett fajokról szóló könyvek után. Kutatásuk eredményeit aztán megjelenítették a saját maguk által készített honlapokon, így a pályamunkák között van olyan honlap is, ahol megtudhatjuk, milyen énekesmadarak élnek lakóhelyeink környékén a kertekben.
A 7-18 éves diákok és tanáraik számára meghirdetett pályázat témája a veszélyeztetett növény- és állatfajok, illetve a belőlük készített ajándéktárgyak kereskedelme volt. A diákok feladata az volt, hogy felderítsék lakóhelyük környékét, „nyomozzanak”, hogy milyen veszélyeztetett állatok és növények élnek környezetükben, vagy éppen cserélnek gazdát az üzletekben! Kutatásuk eredményeiről honlapot kellett készíteniük a Think.com kommunikációs közösségépítő eszköz segítségével. Az így létrehozott portálok célja, hogy a diákok egymástól tanulhassanak a természeti értékek megőrzésének fontosságáról, és megismerjék a velük folytatott túlzott mértékű kereskedelem okozta károkat.
A Washingtoni Egyezményt (CITES, Convention on International Trade in Endangered Species) azzal a céllal hozták létre több mint 30 évvel ezelőtt, hogy a kereskedelem által veszélyeztetett állat és növényfajok számára hatékony védelmet biztosítson. A tiltott kereskedelem megfékezésében, illetve a sokszor szükségtelen vásárlási igény csökkentésében nagy szerepe van a társadalmi tudatformálásnak és a tájékoztatásnak. Ennek szellemében az érintett növény- és állatfajokról, a belőlük készült termékekről, a kereskedelem mértékéről, szabályozásáról és a társadalom szerepéről a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium a WWF Magyarországgal és más civil szervezetekkel közösen már 5. éve folytatja figyelemfelkeltő kampányát.
A két szervezet idén az Oracle-lel közösen indította útjára azt a weboldalkészítő pályázatot, amely az Oracle Think.com elnevezésű számítógépes rendszerrel lehetővé tette, hogy a gyerekek saját weboldalaikat készíthessék el nyomozásuk eredményeiről. Az Új Katedra pedagógus szaklap jóvoltából 10000 példányban jelent meg a felhívás, amely eljutván valamennyi közoktatási intézménybe lehetővé tette, hogy a pályázat országossá váljon.
Az Oracle Think.com egy olyan ingyenes online tanulóközösség, ahol a különböző tartalomkészítő és multimédiás eszközökkel mind a diákok, mind a tanárok könnyen elkészíthetik interaktív weboldalaikat. A honlapokra nemcsak képeket, írásokat, tölthetnek fel, hanem megoszthatják rajtuk ötleteiket, az osztályközösség bevonásával pedig vitákat rendezhetnek, és szavazásokat is tarthatnak.
A 2007. szeptemberétől november végéig tartó pályázatra 20 csapat nevezett, a zsűri a 3 legjobb csapatot értékelte. A zsűri elsősorban a szakmai tartalmat, a megjelenítést és a számítógépes eszközhasználatot vette figyelembe. A helyezettek magas színvonalú és ötletes honlapokat készítettek, sőt a növény- és állatcsempészetről, a szőrmeiparról alkotott saját véleményüknek is hangot adtak.
A nyertesek listája a következő:
1. helyezettek: Berkes Bernadett, Veres Kata és Sáfrány Anna - a Batsányi János Gimnázium és SZKI, Csongrád 6. osztályos tanulói
2. helyezettek: Forrai Regina, Hubert Alexandra, Margariti Lambrini és Pentz Nikolett - a Városligeti Általános Iskola, Budapest, XIV. ker. 5. osztályos tanulói
3. helyezettek: Bálint Bertold, Schal Zsolt és Váczi Dániel – a Batsányi János Gimnázium és SZKI, Csongrád, 6. osztályos tanulói.
A nyertes csapat egy Balaton-felvidéki kirándulást nyert, emellett valamennyi pályázaton résztvevő diákot a „Szavamat adom! – Társasjáték az állatok és növények védelmében” című játékkal jutalmazzák, amely a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium anyagi támogatásával és gondozásában jelent meg 500 példányban, egy korábbi, a WWF Magyarországgal és a REX Kutyaotthon Alapítvánnyal indított pályázat nyertes munkája alapján. Az eredeti társasjátékot Cziráky Dominic és Dávid várpalotai testvérpár készítette kézzel, amelynek grafikái munkáit aztán az Electrocat Design végezte el. Emellett minden résztvevő tanuló kutatómunkájáért a SÜNI Magazin 2008. évi 1. számában megjelent „A Titkos dzsungel” nevű játékot kapja, amely szintén az előző CITES – „NE VEDD, VÉDD!” játékkészítő pályázatra beérkezett munkákból állt össze.
Kapcsolódó cikkek
- Új Nokia-prioritások: energiatakarékosság, klímavédelem, szerzői jogok védelme
- MTV: négy pályázóval tárgyalnak a székház felszereléséről
- Az IBM Globális Vízügyi Kiválósági Központot hoz létre Hollandiában
- Fujitsu Siemens: zöld megoldások az idei CeBIT-en
- A Magyar Posta fél milliárdért új számítógéprendszert bérelne
- Jó ötletből nagy üzletet is lehet csinálni
- Februárban hirdetik meg a Nemzeti Technológia Program pályázatot
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- A HP negyedével csökkenti számítógépei energiafelhasználását
- "Zöld" áramköri kártyák, avagy ólommentesít a Siemens
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.