Lezárult a "Ne vedd, védd!" pályázat
Honlapkészítésben is jók az "állati nyomozók"
Végéhez ért a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, az Oracle Hungary és a WWF Magyarország honlapkészítő pályázata, amely a "NE VEDD, VÉDD! Az állati nyomozó akcióban!" nevet viselte. A pályázaton induló 20 csapat kutatást folytatott a környéken élő, illetve az ott árusított, veszélyeztetett állatokról és növényekről: volt, aki a madárgyűrűző-táborban készített interjút a helyi természetvédelmi hatósággal, volt, aki kínai áruházban, virágboltban vagy a helyi állatkereskedésben tartott nyomozást és volt, aki a könyvtárban kutakodott védett fajokról szóló könyvek után. Kutatásuk eredményeit aztán megjelenítették a saját maguk által készített honlapokon, így a pályamunkák között van olyan honlap is, ahol megtudhatjuk, milyen énekesmadarak élnek lakóhelyeink környékén a kertekben.
A 7-18 éves diákok és tanáraik számára meghirdetett pályázat témája a veszélyeztetett növény- és állatfajok, illetve a belőlük készített ajándéktárgyak kereskedelme volt. A diákok feladata az volt, hogy felderítsék lakóhelyük környékét, „nyomozzanak”, hogy milyen veszélyeztetett állatok és növények élnek környezetükben, vagy éppen cserélnek gazdát az üzletekben! Kutatásuk eredményeiről honlapot kellett készíteniük a Think.com kommunikációs közösségépítő eszköz segítségével. Az így létrehozott portálok célja, hogy a diákok egymástól tanulhassanak a természeti értékek megőrzésének fontosságáról, és megismerjék a velük folytatott túlzott mértékű kereskedelem okozta károkat.
A Washingtoni Egyezményt (CITES, Convention on International Trade in Endangered Species) azzal a céllal hozták létre több mint 30 évvel ezelőtt, hogy a kereskedelem által veszélyeztetett állat és növényfajok számára hatékony védelmet biztosítson. A tiltott kereskedelem megfékezésében, illetve a sokszor szükségtelen vásárlási igény csökkentésében nagy szerepe van a társadalmi tudatformálásnak és a tájékoztatásnak. Ennek szellemében az érintett növény- és állatfajokról, a belőlük készült termékekről, a kereskedelem mértékéről, szabályozásáról és a társadalom szerepéről a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium a WWF Magyarországgal és más civil szervezetekkel közösen már 5. éve folytatja figyelemfelkeltő kampányát.
A két szervezet idén az Oracle-lel közösen indította útjára azt a weboldalkészítő pályázatot, amely az Oracle Think.com elnevezésű számítógépes rendszerrel lehetővé tette, hogy a gyerekek saját weboldalaikat készíthessék el nyomozásuk eredményeiről. Az Új Katedra pedagógus szaklap jóvoltából 10000 példányban jelent meg a felhívás, amely eljutván valamennyi közoktatási intézménybe lehetővé tette, hogy a pályázat országossá váljon.
Az Oracle Think.com egy olyan ingyenes online tanulóközösség, ahol a különböző tartalomkészítő és multimédiás eszközökkel mind a diákok, mind a tanárok könnyen elkészíthetik interaktív weboldalaikat. A honlapokra nemcsak képeket, írásokat, tölthetnek fel, hanem megoszthatják rajtuk ötleteiket, az osztályközösség bevonásával pedig vitákat rendezhetnek, és szavazásokat is tarthatnak.
A 2007. szeptemberétől november végéig tartó pályázatra 20 csapat nevezett, a zsűri a 3 legjobb csapatot értékelte. A zsűri elsősorban a szakmai tartalmat, a megjelenítést és a számítógépes eszközhasználatot vette figyelembe. A helyezettek magas színvonalú és ötletes honlapokat készítettek, sőt a növény- és állatcsempészetről, a szőrmeiparról alkotott saját véleményüknek is hangot adtak.
A nyertesek listája a következő:
1. helyezettek: Berkes Bernadett, Veres Kata és Sáfrány Anna - a Batsányi János Gimnázium és SZKI, Csongrád 6. osztályos tanulói
2. helyezettek: Forrai Regina, Hubert Alexandra, Margariti Lambrini és Pentz Nikolett - a Városligeti Általános Iskola, Budapest, XIV. ker. 5. osztályos tanulói
3. helyezettek: Bálint Bertold, Schal Zsolt és Váczi Dániel – a Batsányi János Gimnázium és SZKI, Csongrád, 6. osztályos tanulói.
A nyertes csapat egy Balaton-felvidéki kirándulást nyert, emellett valamennyi pályázaton résztvevő diákot a „Szavamat adom! – Társasjáték az állatok és növények védelmében” című játékkal jutalmazzák, amely a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium anyagi támogatásával és gondozásában jelent meg 500 példányban, egy korábbi, a WWF Magyarországgal és a REX Kutyaotthon Alapítvánnyal indított pályázat nyertes munkája alapján. Az eredeti társasjátékot Cziráky Dominic és Dávid várpalotai testvérpár készítette kézzel, amelynek grafikái munkáit aztán az Electrocat Design végezte el. Emellett minden résztvevő tanuló kutatómunkájáért a SÜNI Magazin 2008. évi 1. számában megjelent „A Titkos dzsungel” nevű játékot kapja, amely szintén az előző CITES – „NE VEDD, VÉDD!” játékkészítő pályázatra beérkezett munkákból állt össze.
Kapcsolódó cikkek
- Új Nokia-prioritások: energiatakarékosság, klímavédelem, szerzői jogok védelme
- MTV: négy pályázóval tárgyalnak a székház felszereléséről
- Az IBM Globális Vízügyi Kiválósági Központot hoz létre Hollandiában
- Fujitsu Siemens: zöld megoldások az idei CeBIT-en
- A Magyar Posta fél milliárdért új számítógéprendszert bérelne
- Jó ötletből nagy üzletet is lehet csinálni
- Februárban hirdetik meg a Nemzeti Technológia Program pályázatot
- Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
- A HP negyedével csökkenti számítógépei energiafelhasználását
- "Zöld" áramköri kártyák, avagy ólommentesít a Siemens
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.