Egyre duzzad az elektronikai szemétdomb
Sok millió tonna elektronikai hulladék marad feldolgozatlanul és kezeletlenül, pedig tele van mérgező anyagokkal és veszélyes nehézfémekkel - hívta fel a figyelmet jelentésében a Greenpeace nemzetközi környezetvédő szervezet.
Az Európai Unióban 2005 augusztusában lépett érvénybe az a rendelet, amelynek alapján az elektronikai cégek kötelesek visszavenni tönkrement termékeiket, ami az újrahasznosítást segíti elő. A jelentést több mint száz forrás alapján írták meg a Greenpeace szakemberei, és azért most tették közzé, mert a napokban vizsgálják felül az Európai Bizottsággal az elektronikai hulladékokra vonatkozó irányelveket.
A Greenpeace arra is felhívta a figyelmet, hogy a veszélyes elektronikai hulladék egy részét illegálisan olyan országokba exportálják, mint Kína, India és Thaiföld, ahol szétszedik és újrahasznosítják a tönkrement készülékeket, de az eljárás rendkívül veszélyes a munkások és a környezet számára. Európában tilos az ilyesfajta export, ám az Egyesült Államokban nem - mutattak rá a Greenpeace kutatói.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp: Energiatakarékosság készenléti üzemmódban
- Újrafelhasznált anyagokból készült környezetvédő telefon a Nokiától
- Lezárult a "Ne vedd, védd!" pályázat
- Új Nokia-prioritások: energiatakarékosság, klímavédelem, szerzői jogok védelme
- Az IBM Globális Vízügyi Kiválósági Központot hoz létre Hollandiában
- Fujitsu Siemens: zöld megoldások az idei CeBIT-en
- A HP negyedével csökkenti számítógépei energiafelhasználását
- "Zöld" áramköri kártyák, avagy ólommentesít a Siemens
- Egymillió tonnával kevesebb szén-dioxid-szennyezés szoftverfrissítéssel
- A repülőkéhez fogható a számítógépek szén-dioxid-kibocsátása
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.