A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
A magyarországi internetezők 45 százaléka vásárolt már az interneten, ugyanakkor az - on-line vásárlást ismerő – internet-használók 36 százaléka kockázatosnak tartja azt - közölte az internetes kutatásokkal foglalkozó Gemius Hungary Kft.
Az on-line üzletek legnagyobb előnye az internetezők szerint az időmegtakarítást és a rendelés leadásának tetszőleges ideje. Ezzel szemben az aukciókon a nehezen fellelhető tárgyakat is könnyebb megtalálni. Az internetezők leggyakrabban könyveket, CD lemezeket és filmeket vásárolnak, az internetes áruházak ügyfeleinek 61 százaléka, az aukciók vásárlókörének 43 százaléka fizetett ilyen termékekért. Az előbbi termékkategóriáktól eltekintve teljesen mást keresnek a vásárlók az on-line boltokban és az aukciós oldalakon. Az utóbbiakat számítógépes eszközök, ruházat vagy ékszerek esetén részesítik előnyben, azok közül, akik már vásároltak korábban aukción, minden negyedik személy fizetett ilyen termékért az adott oldalon. Ugyanakkor az internetes áruházak vásárlói vonat-, busz- és repülőjegyeket (33 százalék), valamint mozi- és színházjegyeket vettek jellemzően.
Kapcsolódó cikkek
- Internet: az Uniós átlag még messze van
- Románia - megkétszereződött tavaly a laptopok eladása
- Most éppen Pakisztán blokkolja a YouTube-ot
- Magyar információs társadalom: jelentés az elmúlt egy évtizedről
- A szülőknek fogalmuk sincs, mit csinál gyermekük a világhálón
- Svédországban feltették az internetre a Raoul Wallenberggel kapcsolatos dokumentumokat
- 20 dolláros indiai néptelefon
- Az online udvarlási szokásokat vizsgálta a Microsoft
- Kattints rá 50+
- Netrekész programok az internethasználat terjedéséért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.