16%-os bővülés a mobilpiacon 2007-ben
A Gartner nemrég közzétett jelentésében az olvasható, hogy 2007-ben összesen 1.15 milliárd maroktelefont adtak el a kereskedők, és csupán az utolsó negyedévben 330 millió darab kelt el. 2006-ban nem sikerült átlépni az egymilliárdot, akkor "csupán" 991 millió készülék talált gazdára. A piackutató adatai szerint főképpen az olyan fejlődő piacokon volt leginkább érzékelhető a növekedés, mint Kína és India, ahol leginkább a belépőszintű modelleket keresték a fogyasztók. A gazdagabb régiókban élők, így a nyugat-európaiak és az amerikaiak mindinkább a komoly technikai felszereltséggel rendelkező mobilokat részesítették előnyben az egyszerű készülékekkel szemben - nyilatkozta Carolina Milanesi, a Gartner egyik vezető munkatársa.
A forgalom szempontjából meglehetősen erősnek mondható 2007-es esztendő után azonban feltehetőleg lelassul a piaci növekedés, az elemzők becslései szerint a most elért 16%-ról olyan 10%-ra fog visszaesni. Ennek oka, hogy a fejlett államokban már telített a piac, ezért ezen régiókban kissé megcsappan az idén a kereslet a mobilok iránt.
Az éves összesítést tekintve ismét a Nokia lett a vezető mobilgyártó a maga 37.8%-is részesedésével, és csak jóval lemaradva követi a finn gyártót a Motorola (14.3%) és a Samsung (13.4%).
Kapcsolódó cikkek
- Százezerrel több mobil-előfizető augusztusban
- Egymilliárd internetező, négymilliárd telefon
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- SZDSZ: javultak Magyarország informatikai és távközlési mutatói az OECD szerint
- Áprilisban 34 ezerrel nőtt a három GSM szolgáltató ügyfeleinek száma
- MTA és T-Mobile: A kultúra mobilforradalma
- A mobilvilág egy éve
- Mobilpiac - Nyugat-Európa telített, Kelet-Európában vannak még lehetőségek
- Közép- és kelet-európai mobillehetőségek
- 2015-ben a fél világ mobilozik