Wii - PS3, 4 : 1 Japánban

Milkovits Gábor, 2008. február 28. 20:42

A Sony erőfeszítései ellenére tovább nőtt a Nintendo Wii előnye a PlayStation 3-mal szemben a hazai piacon, így februárban négyszer annyit étékesítettek belőle Japánban, mint a Blu-ray optikai meghajtós, drágább masinából.

A különbség januárban még három az egyhez volt a Wii javára, pedig akkor már érvényesülnie kellett a PS3-árcsökkentés hatásainak. Az a tény tehát, hogy a február 24-ével zárult négy hétben tovább nőtt a Nintendo konzoljának előnye a japán piacon, az alacsonyabb ár mellett egyértelműen a cég sikeres stratégiájának köszönhető. Ennek lényege, hogy a Nintendo a drága műszaki fejlesztések (Blu-ray, nagykapacitású merevlemez) helyett az újszerű élményt nyújtó, minél sokoldalúbb játékélményre koncentrált. Az elképzelés kiválóan működik: a legsikeresebb játékszoftver a Super Smash Bros. Brawl lett a szigetországban, 1,33 milliós februári értékesítéssel, míg a második a szintén a Nintendo Wii-hez tartozó, sport- és testedzés-szimulátorként jellemezhető Wii Fit lett, 309 ezres havi eladási példányszámmal. Ebből következően egyértelműnek tűnik, hogy az amúgy is magas Wii-eladásokat a sikeres játékszoftverek húzták még feljebb februárban.

A számszerű adatok alapján a Nintendo 331 627 Wii-t adott el Japánban a már említett négy februári hét folyamán, miközben a PS3-ból 89 131 darab fogyott. A Microsoft Xbox 360 konzolja talán Japánban a legkevésbé népszerű a világon, így nem meglepő, hogy a két hazai készülékhez képest jóval kevesebbet, mindössze 14 079 példányt értékesítettek belőle a távol-keleti piacon.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59