Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
A világ nagyságra második számítógépgyártója, az amerikai Dell 14 százalékkal növelte nyereségét a 2007/2008-as üzleti évében, annak ellenére, hogy a negyedik negyedben 6 százalékkal csökkent a profit.
Az év egészében 2,9 milliárd dollár volt a cég adózott eredménye, a forgalom 61,1 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik negyedben 6 százalékkal, 679 millió dollárra csökkent az adózott eredmény - részvényenként 31 centre - , míg a forgalom 10 százalékkal, 16,0 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A bevételnövekedést segítette, hogy az egy évvel korábbihoz képest a számítógépek átlagos eladási ára 7,5 százalékkal, 1480 dollárra csökkent, viszont ugyanez megviselte az adózott eredményt.
Az elemzők 36 centes részvényarányos eredményt és 16,3 milliárd dolláros bevételt vártak a negyedben.
Az elmúlt nyolc hónapban a cég mintegy 3200-zal csökkentette alkalmazottai számát.
A Dell 2006-ban vesztette el világelsőségét a Hewlett-Packard-ral szemben, tavaly a világpiacon 15 százalékos volt a részesedése.
Kapcsolódó cikkek
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Az Albacomp újabb világmárkákat szervizel
- Üzleti modellt vált a Dell
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A Hewlett-Packard az első a PC-piacon
- Újra lendületben a Dell
- 4,5 milliárd dolláros Dell-WPP szerződés
- A Dell eredménye javult, de nem eléggé
- Embertelen munkafeltételek a Dell üzemeiben
- Beindult a termelés a Dell lengyelországi gyárában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.