A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség

MTI Sajtóadatbank, 2008. március 4. 10:01

Az Invitelt az egész negyedévre beszámítva, az amerikai, seattle-i székhelyű Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) tavaly az utolsó negyedévben 127,1 millió dolláros bevételt ért el, 158 százalékkal többet a 2006-os utolsó negyedévi 49,3 milliónál.

Az üzemi eredmény 153 százalékkal 16,7 millió dollárra ugrott 6,6 millióhoz képest, közölték a cégnél hétfőn.

Azonban 21,4 millió dolláros kamattehernek és 4,8 millió dolláros árfolyamveszteségnek "köszönhetően" a negyedévben 14,5 millió dolláros nettó veszteség keletkezett kisebbségi részesedések nélkül - egy évvel korábban 14,2 millió dolláros adózott eredménye volt a cégnek.

A lakossági hangforgalomból a bevétel 430 százalékkal 40,8 millió dollárra emelkedett, főleg az Invitel és a Tele2 Magyarország beszámítása miatt, ami 31 millió dollárral toldotta meg a bevételt a negyedévben.

A lakossági internetbevétel, beszámítva az Invitel 11,1 millió dolláros hozzájárulását, 12,6 millió dollárra nőtt a 2006-os utolsó negyedévi 1,1 millióhoz képest.

A HTCC széles sávú DSL ügyfeleinek száma az év végén 122 ezer volt az egy évvel korábbi 10 ezer helyett, főleg az Invitel hozzájárulása révén.

Ezzel tavaly egész évben a HTCC 103 százalékkal 385,2 millió dollárra növelte a bevételét a 2006-os 189,3 millióról.

Az üzemi eredményt lassította az Invitel beolvasztásának költsége, de így is 58 százalékkal 46,2 millió dollárra nőtt 29,3 millióról.

Az éves nettó veszteség, kisebbségi részesedések nélkül, 96,6 millió dollár volt, a 2006-os, 16,4 millió dolláros adózott eredmény helyett. Ezt főleg származékos és egyéb pénzügyi eszközök közel 70 millió dolláros leértékelésével és az Invitel megvásárlása miatt 43,9 millió dollárral megnőtt kamatteherrel magyarázták.

A HTCC, az Invitel márkanév alatt, a piacvezető alternatív vezetékes távközlési és széles sávú internetszolgáltató Magyarországon, több mint egymillió ügyféllel. Piacán a második számú szolgáltató a Magyar Telekom Nyrt. mögött. Ezen kívül jelentős szereplő a közép- és kelet-európai nagybani távközlési piacon.

A HTCC tavaly áprilisban kapta meg a magyar és a romániai versenyfelügyeleti hatóságok jóváhagyását az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlására. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly októberben jóváhagyta azt is, hogy az Invitel megvásárolhassa a svéd Tele2-től a Tele2 Magyarország Kft.-t. Az integrációt úgy oldották meg, hogy a HTCC csoport vállalkozásai idén január elsejei hatállyal beolvadtak az Invitelbe. A cég hivatalos elnevezése az átalakulást követően Invitel Távközlési Zrt. lett. Az átalakulással az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadt a Hungarotel Zrt., a Pantel Kft., a HTCC Kft., a V-holding Zrt. és az Euroweb Zrt.

A Pantel Technocom Kft. önálló szolgáltató maradt, cégneve azonban Invitel Technocom Távközlési Kft.-re változott. A cég továbbra is a cégcsoport önálló jogi egységként működő tagja maradt, a társaság elsősorban a Mol Nyrt. számára nyújt távközlési szolgáltatásokat.

A cégjogi eljárás eredményeképpen az Invitel Távközlési Zrt. valamennyi beolvadó társaságnak jogutódjává vált.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01