A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
Az Invitelt az egész negyedévre beszámítva, az amerikai, seattle-i székhelyű Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) tavaly az utolsó negyedévben 127,1 millió dolláros bevételt ért el, 158 százalékkal többet a 2006-os utolsó negyedévi 49,3 milliónál.
Az üzemi eredmény 153 százalékkal 16,7 millió dollárra ugrott 6,6 millióhoz képest, közölték a cégnél hétfőn.
Azonban 21,4 millió dolláros kamattehernek és 4,8 millió dolláros árfolyamveszteségnek "köszönhetően" a negyedévben 14,5 millió dolláros nettó veszteség keletkezett kisebbségi részesedések nélkül - egy évvel korábban 14,2 millió dolláros adózott eredménye volt a cégnek.
A lakossági hangforgalomból a bevétel 430 százalékkal 40,8 millió dollárra emelkedett, főleg az Invitel és a Tele2 Magyarország beszámítása miatt, ami 31 millió dollárral toldotta meg a bevételt a negyedévben.
A lakossági internetbevétel, beszámítva az Invitel 11,1 millió dolláros hozzájárulását, 12,6 millió dollárra nőtt a 2006-os utolsó negyedévi 1,1 millióhoz képest.
A HTCC széles sávú DSL ügyfeleinek száma az év végén 122 ezer volt az egy évvel korábbi 10 ezer helyett, főleg az Invitel hozzájárulása révén.
Ezzel tavaly egész évben a HTCC 103 százalékkal 385,2 millió dollárra növelte a bevételét a 2006-os 189,3 millióról.
Az üzemi eredményt lassította az Invitel beolvasztásának költsége, de így is 58 százalékkal 46,2 millió dollárra nőtt 29,3 millióról.
Az éves nettó veszteség, kisebbségi részesedések nélkül, 96,6 millió dollár volt, a 2006-os, 16,4 millió dolláros adózott eredmény helyett. Ezt főleg származékos és egyéb pénzügyi eszközök közel 70 millió dolláros leértékelésével és az Invitel megvásárlása miatt 43,9 millió dollárral megnőtt kamatteherrel magyarázták.
A HTCC, az Invitel márkanév alatt, a piacvezető alternatív vezetékes távközlési és széles sávú internetszolgáltató Magyarországon, több mint egymillió ügyféllel. Piacán a második számú szolgáltató a Magyar Telekom Nyrt. mögött. Ezen kívül jelentős szereplő a közép- és kelet-európai nagybani távközlési piacon.
A HTCC tavaly áprilisban kapta meg a magyar és a romániai versenyfelügyeleti hatóságok jóváhagyását az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlására. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly októberben jóváhagyta azt is, hogy az Invitel megvásárolhassa a svéd Tele2-től a Tele2 Magyarország Kft.-t. Az integrációt úgy oldották meg, hogy a HTCC csoport vállalkozásai idén január elsejei hatállyal beolvadtak az Invitelbe. A cég hivatalos elnevezése az átalakulást követően Invitel Távközlési Zrt. lett. Az átalakulással az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadt a Hungarotel Zrt., a Pantel Kft., a HTCC Kft., a V-holding Zrt. és az Euroweb Zrt.
A Pantel Technocom Kft. önálló szolgáltató maradt, cégneve azonban Invitel Technocom Távközlési Kft.-re változott. A cég továbbra is a cégcsoport önálló jogi egységként működő tagja maradt, a társaság elsősorban a Mol Nyrt. számára nyújt távközlési szolgáltatásokat.
A cégjogi eljárás eredményeképpen az Invitel Távközlési Zrt. valamennyi beolvadó társaságnak jogutódjává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A HTCC cégei az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadtak
- HTCC: felvásárolja az osztrák Memorex Telex Communicationst
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- HTCC: több mint másfélszeresére nőtt a bruttó nyereség
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- HTCC: befejeződött a Tele2 hazai üzletrészének felvásárlása
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.