Mobilinternet: a lakosság 54 százaléka elérheti a széles sávot
A harmadik generációs mobil szolgáltatásokról (3G - UMTS) tartott fórumon Winkler János kifejtette: a magyar piacon 110 százalékos a mobil-ellátottság. Ezen belül az MT-csoporthoz tartozó T-Mobile-nak mintegy 5 millió ügyfele van, piaci részesedése 44 százalék.
Tavaly a T-Mobile 3G-és ügyfeleinek száma a háromszorosára nőtt, azt azonban nem közölték, hogy hány ilyen előfizetőjük van.
Az elmúlt évben a mobil széles sávú felhasználás elsősorban a hordozható számítógépek elterjedése miatt következett be. A mobilkészülékeken internetezők száma várhatóan ez év közepétől nő majd gyorsabban, amikor már sokkal több olcsóbb HSDPA-képes telefon kapható majd a piacon.
A konferencián Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke elmondta: Magyarországon és Európában ugyanaz a cél, növelni a széles sávon internetezők számát.
A szabályozásról elmondta: az NHH arra törekszik, hogy kiszámítható módon támogassa a távközlési piacot, növelje a versenyt, ezen belül például a széles sávú elérések számát.
Az elnök az adatroaming kapcsán kifejtette: az lenne jó, ha nem kellene szabályozóknak meghatározni az árat, hanem ezt a versenypiacon működő mobilcégek maguk csökkentenék elfogadható szintre.
Kapcsolódó cikkek
- ETAPS: magyar jelentkezőket várnak
- Artklikk-ETIK: közösségi tartalmak szélessávú mobil internetre
- IMA Konferencia a hálózati kommunikáció lehetőségeiről
- UMTS Fórum Budapesten
- GSMA díj a Fujitsu Siemensnek
- Összefoglaló az első Adobe webtechnológiai konferenciáról
- A mobilfizetés jelene és jövője a III. magyarországi mobilkonferencián
- Web 2.0 Symposium a Millenárison
- Mit tehetünk a 37500 Ft-os perdíjak ellen?
- Bemutatta a 3G utódját a Nokia Siemens
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.