A Nokia szerint is lassult a fejlett mobilpiacok növekedése
A Nokia által közzétett adatok szerint az európai mobilpiac növekedése már tavaly is igencsak lelassult, mindössze 3% volt a 2006-os 16%-kal szemben. Eközben Észak-Amerikában 13-ról 6%-ra, Latin-Amerikában 15-ről 10%-ra, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 68-ról 19%-ra mérséklődött a mobiltelefonok számszerű eladásainak növekedése egy év alatt. Mindezt ugyanakkor 2007-ben még ellensúlyozta a hatalmas távol-keleti piac, ahol Kínát leszámítva a 2006-os 27% helyett 34%-kal, Kínában pedig a tavalyelőtti 29% helyett szintén 34%-kal több mobiltelefont értékesítettek a tavalyi évben.
Sokat mondó adatok, hogy a Nokia szerint 2007-ben az összesen eladott 1,14 milliárd mobil 60%-a a fejlődő térségekben kelt el, és több mint 35% 50 eurónál olcsóbb belépő szintű készülék volt. A felmérés alapján jelenleg 3,3 milliárd mobiltelefon van használatban, ami a világ népességének mintegy 40%-át jelenti, ám tartalékok szinte kizárólag a harmadik világban vannak. Itt viszont az árversenyt lassan egyedül csak a teljes mobilpiac 40%-át birtokló Nokia bírja.
A fejlett országokban egyre inkább kulcskérdés, hogy az emberek hajlandóak-e, és ha igen milyen arányban, drágább és többet tudó készülékekre cserélni sokszor amúgy is túl sok kihasználatlan funkciót kínáló mobiljaikat. Ehhez a mobil szélessávhoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz kellene végre megnyerni őket, ebben azonban a szolgáltatók is kulcsszerepet játszanak, főleg az árképzés terén.
Kapcsolódó cikkek
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
- Árakat csökkent a Nokia, késik az új Symbian szoftver
- Nokia C3, C6, E5: Középpontban az üzenetküldés és a közösségi kapcsolatépítés
- A világ legtökéletesebb okostelefonja
- A korábban becsültnél nagyobb a mobiltelefonok világpiaca
- Bemutatkozott a Nokia C5
- A Nokia hivatalosan elismerte, hogy csalódást okozott az N97-tel
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- A svédországi idősek használják a legtöbb mobiltelefont
- Nokia 6303i classic telefon e-mail/IM támogatással
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.