Májusban ismét Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny
Az Informatikai Érdekegyeztető Fórum 2003. év óta rendezi meg az Unoka - Nagyszülő Informatikai Versenyt. Az elmúlt évek során a versenyen résztvevők és jelentkezők száma folyamatosan nőtt. A nagy érdeklődésre való tekintettel 2006-ban a verseny vidéki helyszíneken, Kecskeméten és Miskolcon is bemutatkozott.
A rendezvény állandó fővédnöke Halász Judit.
A versenyre jelentkezhet minden 14. életévét még be nem töltött és fiatalabb, de 5 évesnél idősebb gyermek, legalább 50 éves (déd)nagymamájával és (déd)nagypapájával párban, amennyiben nem voltak a korábbi Unoka-Nagyszülő Informatikai Versenyek 1-3. helyezettje között. A verseny során egy szaktanárok által összeállított közismereti feladatsort kapnak a versenyző párosok, amelyet az internet segítségével oldhatnak meg. A feladatok megoldására 1 óra áll rendelkezésre. Az első 10 helyezett értékes informatikai eszközöket nyerhet.
A verseny eredményének kiértékelése alatt gyermekműsor nyújt kellemes időtöltést.
A versenyre való jelentkezés az Inforum weboldalán lehetséges a Számítógépes Verseny menüpont alatt.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- Lengyel csapat nyerte a BME Nemzetközi 24 órás Programozóversenyt
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- Új típusú webfejlesztői versenyre toboroz a Microsoft
- Sms technológiát vásárol a Twitter
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.