Elindította digitális kábeltévé-szolgáltatását a UPC
A UPC, mely több mint hét évvel ezelőtt – műholdon keresztül, UPC Direct néven – elsőként indított digitális televíziós szolgáltatást Magyarországon, mostani lépésével ismét jelentős mértékben hozzájárulhat az ország mihamarabbi teljes digitális átállásához. A UPC az újszerű, interaktív lehetőségekkel is ellátott digitális kábeltelevíziós szolgáltatást tömegtermékként vezeti be. Külön előfizethető rétegszolgáltatások bevezetése helyett a UPC a legbővebb kínálatú (Családi) csomagjához és a prémiumszolgáltatásokhoz (pl. HBO) a vidéki városokban eddig alkalmazott analóg konverter berendezéseket díjmentesen és hűségnyilatkozat nélkül korszerű digitális mediaboxokra cseréli le. A digitális szolgáltatásra áttérő előfizetők az analóg csomaggal azonos árszint mellett további 18 csatornával bővebb (összesen 73 adást tartalmazó) kínálatot, elektronikus műsorújságot és intelligens gyerekzárat is kapnak, s akár 5.1-es térhangzású házimozihanggal, az eredeti és a szinkronhang közt váltogatva is élvezhetik a tévéadásokat. Valamennyi mediaboxot beépített szélessávú internetmodemmel is ellátja a UPC, így minden előfizetője interaktív szolgáltatásokat (pl. videójátékok, hírek, információk, elektronikus videótéka) is igénybe vehet majd. Emellett alacsony többlet havidíjért elektronikus műsorrögzítővel felszerelt, illetve nagyfelbontású HD-adások vételére alkalmas készülékeket is igényelhetnek a felhasználók.
Az új digitális szolgáltatásra már az indulás napján 8000 megrendelést regisztráltak. Az igénylők csaknem fele az elektronikus műsorrögzítővel felszerelt és több mint 10%-a a HD-adások vételére alkalmas mediaboxot rendelte meg.
A fejlesztés első fázisában, március 31-től Debrecenben, Pécsett, Miskolcon és Székesfehérváron a Családi és a prémium csomagok előfizetői, illetve Budapesten az HBO csomag nézői térhetnek át a digitális szolgáltatásra. Az érintett városokban ezek a csomagok a három hónapos átállási időszakot követően az eddigi analóg formában megszűnnek és a továbbiakban már csak digitálisan lesznek elérhetők. A többi, alacsonyabb díjú csomag azonban változatlanul megmarad analóg módon is. A próbaidőszakot követően mindenki szabadon eldöntheti, hogy a megújult kínálatból melyik analóg vagy digitális csomagot választja.
A UPC a digitális átállásban érintett előfizetőit telefonon, levélben, e-mailben és SMS-ben keresi meg, időpontot egyeztet velük a mediabox beszereléséhez és a helyszínen be is mutatja a digitális tévé működését. A digitális televíziózás élménye a meglévő tévékészülékeken is élvezhető, senkinek sem szükséges ehhez új tévét vásárolnia. Akik viszont már LCD vagy plazma tévéképernyőkkel rendelkeznek, azok a nagyfelbontású, tűéles HD-adásokat is teljes értékűen megjeleníthetik.
Miközben tovább bővítette szolgáltatásait, a UPC lényegesen egyszerűsítette termék-struktúráit. Mindhárom szolgáltatásfajtájának teljes kínálatában egységesítette a csomagok elnevezését, így mától a tévé, internet és telefon előfizetőinek is egyaránt három alapcsomagot kínál: start, bronze és silver néven. Ennek érdekében csökkentette eddigi internet- és telefoncsomagjainak számát. A vállalat áprilisban további néggyel növeli ügyfélszolgálati irodái számát, a közelmúltban pedig több ponton egyszerűsítette ügyintézését. Szolgáltatásai ma már a 1421-re küldött, irányítószámot tartalmazó sms-sel is megrendelhetők, ügyfélszolgálatával pedig sorban állás, telefonálgatás vagy levélírás nélkül, élő online chat formájában is felvehetik a kapcsolatot az ügyfelei.
A UPC az elmúlt időszakban több olyan kezdeményezést is indított, amelyek sokakat segíthetnek a digitális világba való beilleszkedésben. „Egy közösségben” elnevezésű társadalmi felelősségvállalási programja keretében a UPC folyamatosan támogatja az idősek számára internethasználati képzést nyújtó Kattints rá, Nagyi! országos programot, a legkisebbek számára pedig játékos családi internetbiztonsági oktatócsomagot készített az Európai Bizottság Insafe nevű szervezetével karöltve.
A Monor Telefon Társaság új márkája: upc telekom
Nemcsak a UPC megy keresztül arculatváltáson, hanem a cégcsoporthoz tartozó Monor Telefon Társaság (Monortel) is, amely március 31-től upc telekom márkanév alatt kínálja szolgáltatásait. Miközben a vállalat hivatalos neve továbbra is Monor Telefon Társaság Kft. marad, az új márkanév kifejezi szorosabb kötődését a UPC-csoporthoz és egyúttal régi távközlési tradícióit is.
Kapcsolódó cikkek
- 3D műsortovábbítás a UPC-nél
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- IPTV-vel kiváltható a digitális átállás
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Új Szó: verseny indulhat a magyar nézőkért a digitális átállás miatt
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása
- NHH: pozitívan ítéli meg a lakosság a digitális átállást
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.