A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője
Mozgalmas évek után fordulóponthoz érkezett a hazai online kereskedelem, érdemes tehát megállni egy pillanatra, feltérképezni a jelent és felvázolni a jövő lehetőségeit. Erre tesz kísérletet a 2008. április 8-án első ízben megrendezésre kerülő E-Business Symposium az Intercontinental Hotelben. A jövőre vonatkozó kérdéseken túl, első kézből szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat is a résztvevők, hiszen komoly üzleti sikert elért vállalkozások mesélik majd el a saját történeteiket.
A világháló egyre inkább hétköznapjaink részévé válik, évről évre látványosan bővül az Internet hozzáféréssel rendelkező magyarok tábora. A GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság csaknem 40 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel. A jelek szerint azonban a legtöbben csak „moziznak”, azaz információszerzésre használják az információs szupersztrádát, majd a kiszemelt terméket mégis inkább a valós világban vásárolják meg, és mindössze csak 5,6 százalékuk vásárolt már valamit a világhálón.
A közeljövőben gyökeres változások következhetnek be, ugyanis amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. A jelek szerint a kereskedők is erre számítanak, hiszen egyre nő az interneten keresztül értékesítő vállalkozások száma. Ma már nem csak pizzát lehet rendelni a neten, hanem irodaszereket, könyveket, vagy akár nagy értékű számítástechnikai eszközöket, műszaki cikkeket is.
A virtuális térben zajló kiskereskedelmi versengésre azonban különösképpen igaz a mondás, hogy aki kimarad, az lemarad. A GKI a látogatottsági adatok alapján megállapította, hogy a legkorábban ébredőknek sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. Látogatottságuk és árbevételük egyaránt jócskán meghaladja az őket követők hasonló mutatóit. Persze akárcsak a gazdaság más területein, itt sem ülhet egyetlen társaság sem nyugodtan a babérjain. Folyamatosan fejleszteni kell a szolgáltatásokat, mert a vevők ma már több oldalon is körülnéznek, mielőtt döntenek. Az erősödő versenyben emiatt a jelenleg helyzeti előnyben lévő társaságok is gyorsan elveszíthetik hűséges vásárlóikat.
Az első e-Business Symposium igyekszik választ adni azokra a kérdésekre, hogy hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége? Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Miként alakul az online aukciós és hirdetési piac? Mindezekről az e-Digital, a kirakat.hu illetve a bookline vezetői adnak tájékoztatást.
Az E-Business Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.