E-szolgáltatások - Magyarország javított pozícióján
Az IBM és az Economist Intelligence Unit felmérése szerint visszaestek az elektronikus szolgáltatások területén korábban vezető országok, míg Magyarország egy helyet javított pozícióján, s most a 33.
A két szervezet felmérése szerint az első helyen az USA, mögötte Hongkong áll, szemben a 2007. évi állapottal, amikor Egyesült Államok a 2., Hongkong pedig a 4. volt. Svédország megőrizte 3. helyét. Az elemzés szerint általános tendencia, hogy a digitalizáció a világ minden táján növekedésnek indult. Igaz azonban az is, hogy a top 10-ben meglehetősen átrendeződtek az erőviszonyok. A korábban 4 évig folyamatosan vezető Dánia 4 helyet zuhant, csakúgy, mint Svájc. Finnország 3 helyet esett vissza kiszorulva ezzel az első tízből. A finnek helyét a most 10. osztrákok vették át. Magyarország pontszáma a tavalyi 6,16-ról 6,30-ra emelkedett: ezzel egy helyet javítva a 33. lett. A lista utolsó két, 69. és 70. helyén Azerbajdzsán és Irán áll. Magyarországot a térségből megelőzi a 31. Csehország és a 29. Szlovénia, de mögötte van például a 36. Szlovákia és a 41. Lengyelország. Románia a 45. a listán.
Az Economist Intelligence Unit 2008-as összehasonlító felmérése a digitális felkészültségük alapján rangsorolja a világ 70 országát. A vizsgálódás szempontjait 6 kategóriába sorolták: internet-hozzáférés és technológiai infrastruktúra, üzleti környezet, szociális és kulturális környezet, jogi környezet, kormányzati szabályozás és hosszú távú tervezés, valamint a vásárlók és a cégek befogadókészsége.
A felmérés kitér arra is, hogy a digitális fejlődést korábban vezető európai országok számos tekintetben képtelenek voltak megőrizni vezető helyüket. Sem Finnország, sem Dánia nem tudta növelni az informatikai és kommunikációs technológiákra fordított kiadásait. Ennek megfelelően ezekben az országokban szintén stagnált a digitális csatornák száma, illetve ezek elérhetősége. Azokban az országokban, amelyek idén előrébb kerültek az első tíz között a hozzáférésben, valamint az innovációs környezetben történt fejlesztés.
Az Economist Intelligence Unit szerint a fejlett és kevésbé fejlett országok közötti különbség 2008-ban is csökkent, de a csökkenés mértéke az előző évekhez képest jóval kisebb. A digitalizáció területén legkevésbé felkészült országok, bár pontszámaik emelkedtek, nem tudtak előkelőbb helyezést elérni, részben azért, mert az üzleti környezet kedvezőtlennek bizonyult.
A jelentés szerint az internet-hozzáférés növekedése néhány fejlődő országban, különös tekintettel Latin-Amerikára, riasztóan lassú. Néhány késői belépő ország viszont előrébb lépett, éppen az internet-hozzáférésben történt fejlesztéseknek köszönhetően. Ezek közé az országok közé tartozik Szaúd-Arábia, Thaiföld és Egyiptom.
A tanulmány készítői szerint kiemelkedően fontos a kormányzati hozzáállás a megfelelő digitális infrastruktúra megteremtése és fejlődése szempontjából. A felmérés felhívja a figyelmet, hogy a kormányzatoknak példát kell mutatniuk saját informatikai és kommunikációs infrastruktúrájuk megteremtésével, technológiailag semleges, nyílt, rugalmas, szabványos és a mindenkori igények szerint könnyen és költséghatékonyan továbbfejleszthető megoldásokkal.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Virtuális falu lesz Ivád
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.