Elcoteq első negyedév: csökkent a veszteség
A veszteség annak ellenére csökkent, hogy beruházásra 27,7 millió eurót költöttek, több mint kétszer többet az egy évvel korábbi 11,2 milliónál. A beruházásokkal a korábbi szűk termelési keresztmetszeteken igyekeztek segíteni.
A nettó bevétel 908,7 milliárd euróra csökkent 952,5 milliárdhoz képest, jelentették a cégnél szerdán.
Európában az értékesítés 7,4 százalékkal 465,4 millió euróra csökkent, Ázsiában 7,3 százalékkal 214,4 millió euróra fogyatkozott, az amerikai földrészen 7,2 százalékkal 228,9 millió euróra gyarapodott.
Tavaly az utolsó negyedévben az Elcoteq vesztesége 34,5 millió euróra ugrott adó után a 2006-os negyedik negyedévi, 300 ezer eurós veszteséghez képest. Ezzel egész évben az adó utáni veszteség 108,38 millió euró lett a többségi részesedésekből, 2006-ban még 12,065 milliós többletet ért el a cég. Azonban már a 2006-os eredmény is 71 százalékkal kisebb volt a 2005-ösnél, mert a cég folytatta erőteljes és költséges beruházási programját, számítva vevői jó növekedési előrejelzéseire, ám ezek az előrejelzések nem váltak valóra.
A tavaly tovább sokasodott nehézségekért az átszervezés, a hatékonyságnövelés egyszeri kiadásait és főleg a finn Nokia mobiltelefongyár várakozástól elmaradó megrendeléseit okolták a cégnél, miközben a Nokián kívül a többi megrendelőjük számára majdnem 30 százalékkal nőtt az eladás. Csökkent a termelés a németországi telephelyen a második félévben, Szentpétervárott alacsony maradt a kapacitás-kihasználás, és termelési problémák jelentkeztek Mexikóban is. Ezeken a bajokon segíteni igyekeztek a mostani első negyedévben, és az első eredmények már mutatkoztak a veszteség csökkenésében.
A tavaly év elején meghirdetett, 35 millió euróba kerülő "akcióterv" várhatóan évi 20 millió eurós megtakarítást hoz már az idei évtől.
A nettó bevétel az utolsó negyedben 3,9 százalékkal 1,062 milliárd euróra csökkent a 2006-os utolsó negyedévi 1,105 milliárdhoz képest. Ezzel az egész évben a bevétel 4,043 milliárd euró volt, 5,6 százalékkal kevesebb a 2006-os 4,284 milliárdnál.
Tavaly Európában az értékesítés 14,4 százalékkal 2,076 milliárd euróra csökkent, Ázsiában 1,5 százalékkal 1,11 milliárd euróra nőtt, az amerikai földrészen 11,9 százalékkal 855,7 millió euróra gyarapodott. Ott 2004 végén megszerezték a francia Thomson mexikói érdekeltségét.
Magyarországon az Elcoteq 1998-ban telepedett meg, a cég legnagyobb európai beruházásával. A 3 milliárd forintért épült pécsi gyár még abban az évben megkezdte a termelést. 2000. januárban a pécsi Elcoteq Kft. átvette a Nokia ugyancsak pécsi képernyőgyárát, és megkétszerezte a termelését. Az Elcoteq pécsi gyáraiban mobiltelefonokat és távközlési hálózati berendezéseket szerelnek össze, illetve tervező-fejlesztő munkát végeznek.
Az Elcoteq 2008-ig további, mintegy 54 millió eurós gyártóberendezés-beruházást hajt végre Pécsett, ezzel további munkahelyet hoz létre. 2005-ben 4800-an dolgoztak az Elcoteq Magyarország Kft.-nél, a két pécsi, valamint a cserkúti üzemükben tavaly szeptember elején már 6500-an gyártottak mintegy százféle elektronikai terméket és berendezést a távközlési technológia felhasználóinak, és a létszám októberben 6700-ra nőtt. Most január elején közölték, hogy mintegy 600 dolgozó felvételét tervezi januárban és februárban az Elcoteq Magyarország Kft.
A finn társaság 2002-re kivonult Lengyelországból, és Wroclawból is Pécsre vitte a termelést.
Az Elcoteq 2005-ben Budapestre helyezte át európai központját a finnországi Espóból. Innen az európai üzleti tevékenységet, vagyis a pénzügyi, értékesítési munkát és a kutatás-fejlesztést irányítják. A választás azért esett Budapestre, mert a cég szeretne földrajzilag közelebb kerülni partnereihez, akiknek többsége Magyarországon és a környező országokban található.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Az Elcoteq kivonul Tallinból, erősít Pécsett
- Három helyett csak két üzemben termel az Elcoteq
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.