A vártnál kisebb profit, de biztató kilátás a TeliaSoneránál
A skandináv térség legnagyobb távközlési szolgáltatója, a Magyarországon is erőteljesen terjeszkedő TeliaSonera növelte adózott eredményét az első negyedben, elsősorban a jó oroszországi és törökországi üzletmenetnek köszönhetően, a növekedés meghaladta a piaci várakozást is.
A társaság adózott eredménye 12 százalékkal 4,47 milliárd svéd koronára nőtt az egy évvel korábbi 3,98 milliárdhoz képest, elemzők 4,08 milliárdot vártak.
A bevétel 7 százalékkal 24,4 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 22,72 milliárdhoz képest.
A társaság megerősítette korábbi előrejelzését, amely szerint éves teljesítménye valamivel jobb lesz a tavalyinál.
A svéd Telia és a finn Sonera 2002. decemberi egyesülésével létrejött vállalat központi helyet szán Magyarországnak a gyorsan fejlődő közép-kelet-európai térségben. A TeliaSonera International Carrier, a csoport távközlési nagykereskedelmi vállalata tavaly júniusban Magyarországra is kiterjesztette a saját tulajdonú infrastruktúrára épülő szélessávú optikai gerinchálózatát, a Vikinget, amely összességében 38 ezer kilométert tesz ki Európában és Észak-Amerikában. A vállalat ezen a hálózaton keresztül nyújt világszerte internet protokoll (IP)-, kapacitás- és hangszolgáltatást az internet-, illetve a vezetékes és mobilszolgáltatók számára.
Tavaly a TeliaSonera 20,3 milliárd svéd koronára növelte adózott eredményét a 2006-os 19,28 milliárdról, a bevétele 96,34 milliárd koronára emelkedett 91,06 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
- Magyar Telekom: tavaly 54,6 százalékkal nagyobb nyereség
- Az Infineon tovább csúszhat a lejtőn
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.