A Sony után a többiek is megkezdik az OLED tv-gyártást
Sajtóbeszámolók szerint a Samsung jövőre indítja be új üzemében a televíziós képernyőkbe való OLED panelek gyártását, 2010-re pedig már évi 6 milliót tervez belőlük előállítani. Szinte természetes, hogy a hazai vetélytárs LG sem szeretne lemaradni: a másik dél-koreai elektronikai óriáscég 2011-ben szeretné megkezdeni a 32 colos átmérőjű OLED képernyőpanelek gyártását. A Panasonic egyelőre nem tűzött ki ennyire konkrét menetrendet, de bejelentette, hogy mindenképpen fog gyártani OLED képernyőpaneleket „a jövőben”.
Egyelőre kizárólag a Sony forgalmaz OLED televíziót; a 11 colos (kb. 28 cm) XEL-1 készülék ára 200 ezer jen (kb. 334 ezer Ft), csak havi 20 ezer darab készül belőle és ezek is csak Japánban kaphatók. A vállalat a magas ár és a korlátozott gyártási kapacitás ellenére hosszú távon bízik az OLED sikerében, így néhány hónapja bejelentette, hogy 22 milliárd jent (kb. 36,7 milliárd Ft) fektet be az OLED képernyőpanel-gyártásba a közeljövőben, hogy ezzel még inkább megalapozza vezető pozícióját a technológiában.
Az OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket, ám a gazdaságosan gyártható méret egyelőre erősen korlátozott, emellett pedig egyes alkotóelemek viszonylag rövid élettartama is a megoldásra váró problémák közé tartozik.
Kapcsolódó cikkek
- Újdonságok a Panasonic-napon
- Ma debütál az első 3D TV
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- A Sony bevonja a piacról OLED tévéjét
- Az USA-ban idén mutatkozik be a mobil tévé
- Skype-olhatunk is az LG új HDTV-ivel
- A Sony után az LG is piacra dobott egy OLED tévét
- 3D-ben érkezik a futball-vb
- Hibrid HDTV/monitor a Samsung-tól
- Áttetsző Samsung és LG képernyők
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Karácsonyi klasszikusok új köntösben
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket. A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.