A Telefónica O2 volt tavaly a legnagyobb hirdető a cseh médiában
A Telefónica O2 kommunikációs társaság volt tavaly a legnagyobb hirdető a csehországi médiában. A spanyol tulajdonban lévő telefontársaság 2007-ben összesen 1,62 milliárd koronát (1 euró = 25,22 korona) fizetett ki hirdetésekért és reklámokért a cseh médiában.
A cseh hirdetési és reklámpiac adatait a TNS Media Intelligence ügynökség közölte azzal, hogy az összeállítás nem tartalmazza azoknak az üzleteknek az értékét, amelyet a felek nem pénzben kötöttek.
A csehországi cégek tavaly összesen 49,5 milliárd korona értékben adtak fel hirdetéseket a sajtóban, televízióban és a rádióban, ami 2,3 százalékkal több, mint 2006-ban (48,37 milliárd). Az internetes hirdetések értékét a kimutatás nem tartalmazza.
A TNS Media szerint a hirdetések értékének a tavalyi növekedése alacsonyabb volt, mint 2006-ban és 2005-ben, amikor évente 12,1 százalékkal emelkedett a reklámok értéke.
A Telefónica O2 tavaly szintén 12 százalékkal kevesebbet ruházott be a hirdetésekbe és a reklámokba, mint 2006-ban. Ennek ellenére a tavalyi évben ő volt a legnagyobb hirdető, megelőzve a korábban vezető Vodafone telefontársaságot. A Vodafone tavaly a második helyre esett vissza, 1,4 milliárd koronás hirdetési értékkel.
A harmadik legnagyobb hirdető a Procter&Gamble társaság volt 1,36 milliárd koronával.
A televíziós hirdetések összértéke 24,374 milliárd korona volt a 2006-os 23,68 milliárd koronával szemben. Ez 2,9 százalékos emelkedés. A televíziók közül a legnagyobb volumenű hirdetést a Nova kereskedelmi televízió kapta 11,5 milliárddal, a második a Prima kereskedelmi televízió 8,932 milliárddal, míg a közszolgálati Cseh Televízió bevétele a hirdetésekből 3,475 milliárd korona volt.
A Cseh Televízió legfőbb bevételi forrását a kötelező havi 135 koronás illeték jelenti. Ezen az úton a közszolgálati televízió tavaly majdnem öt milliárd koronához jutott.
A sajtóban a hirdetések értéke 19,286 milliárd koronára nőtt a 2006-os 19,166 milliárddal szemben, ami 0,6 százalékos emelkedés. Ebből az összegből a napilapok 8,931, a folyóiratok 10,355 milliárddal részesültek. A napilapoknál ez 5,3 százalékos csökkenést, a folyóiratoknál pedig 6,3 százalékos növekedést jelent.
A rádiók a hirdetésekből 3,292 milliárd korona bevételre tettek szert a 2006-os 3,214 milliárd után, ami 2,4 százalékos növekedés.
Kapcsolódó cikkek
- Online pálinkamagazin
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Nyereséges lehet az online lapkiadás a Google vezére szerint
- Újságírás-informatika szakot indít a Columbia Egyetem
- Mobiltelefonos reklámszolgáltatást tervez az Apple
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.