Web 2.0: Nálunk még gyerekcipőben

forrás Prim Online, 2008. május 10. 09:35

A Universal McCann 2008 márciusában harmadszorra is elkészítette az egész világot átfogó kutatását a web2.0-ás alkalmazások használatával kapcsolatban 29 országban, 17 000 internet használó bevonásával, első alkalommal kelet-európai országok részvételével. (Internet használó: internetet használ legalább minden másnap.)

A kutatásban részt vevő országok: Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Brazília, Egyesült Királyság, Hollandia, Franciaország, Svájc, Spanyolország, Olaszország, Dánia, Lengyelország, Németország, Csehország, Magyarország, Románia, Austria, Törökország, Görögország, Oroszország, Pakisztán, India, Kína, Hong Kong, Tajvan, Dél Korea, Japán, Fülöp szigetek, Ausztrália. Előző hullámok: 2006. szeptember, 2007. június.

A tanulmány legfőbb Magyarországra jellemző eredményei:

1. Magyarország a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi site-okon való aktivitás tekintetében. 79,9% készítette már el a profilját közösségi site-on, ennél többen csak a Fülöp szigeteken tették ezt (83,1%). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8%.

2. Magyarország szintén felülmúlja a világátlagot a világhálón lévő videók megtekintésével. A megkérdezettek 86,5%-a nézett már videót az interneten, itt a világátlag 82%.

Fejlődési lehetőség várható a közeljövőben a következő területeken:

a. Blogolvasás: míg Magyarországon a megkérdezettek 50,5%-a állítja, hogy blogot olvas, addig világszinten az átlag 70,2%, míg Dél Koreában 92% fölött van a blogolvasók száma. Feltételezhető azonban, hogy Magyarországon is magasabb ez a szám, csak sok blogot az olvasók nem feltétlenül blogként azonosítanak. A globális átlag az első hullámban a magyar átlagnál kevéssel volt magasabb (2006 szeptember).

b. Blogírás: Magyarországon a megkérdezettek 7,8%-a vallja, hogy ír blogot, ez a szám világszinten 35,2%. Kína, Tajvan és Dél Korea esetében ez a szám 70% fölött van.

c. Tartalom-megosztás, fotók: itt hátulról a harmadik helyen állunk, 31,8%-kal. A környező országok (Lengyelország, Csehország és Románia) 55-60% között osztanak meg fotós tartalmat. Videók esetében is jelentős fejlődési lehetőség van, mindössze 16,3%-ra jellemző Magyarországon, hogy feltölt videót, mellyel a világon az utolsó a vizsgált országok közül.

d. Podcasting: 26,6% Magyarországon, világszintű átlag 49%, Kínában 74,3%. Az előző hullámban (2007. június) a globális átlag ebben a tekintetben 21,8%% volt.

e. RSS beállítás: jelenleg 15% állítja, hogy beállított RSS-t Magyarországon. A világátlag 38%. Az RSS az előző hullámban (2007. június) a globális átlag 15,3%. Itt jelenleg a legfejlettebb ország Oroszország 56,6%-kal.

Összességében elmondható, hogy a web 2.0-ás alkalmazások tekintetében még nem vagyunk a világ élvonalában, a használók ezen felhasználások egy részétől még tartózkodnak. Valószínűsíthető, hogy ez a közeli jövőben jelentősen meg fog változni. A web 2.0 elősegíti, hogy a jelenleg passzív felhasználók hamar és könnyedén interaktívvá váljanak ezen alkalmazások használatával. A következő egy évben a magyar internethasználók mélyebb ismereteket fognak szerezni a témában és jelentős mértékben nő majd az interaktivitásuk.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01