Generációváltás az e-businessben

WebSphere

2000. február 16. 12:30
Az IDC becslése szerint az elektronikus kereskedelmi forgalom az 1999-es 111 milliárd dollárról 2003-ra 1,3 billió dollárra növekszik, a prognosztizált forgalom 86 százalékát a gyors ütemben bővülő vállalatközi (business-to-business) szegmens adja majd, de arányosan növekszik a többi két szektor is.
Az elektronikus kereskedelmet már ma is alkalmazó, illetve az e-commerce iránt elkötelezett vállalkozások számára ismert és kedvelt megoldás volt az IBM Net.Commerce csomagja, amelynek továbbfejlesztett változatával jelentkezett a "kék óriás" a közelmúltban.

A januári Lotusphere-en olyan elektronikus kereskedelmi szoftvert mutatott be az IBM, amellyel az e-businessben érdekelt vállalatok növelhetik weboldaluk forgalmát és vásárlóik hűségét - végeredményben pedig emelhetik bevételeiket. Az új szoftvercsomag része a WebSphere Commerce Suite 4.1-es verziója (amely a korábban megismert Net.Commerce folytatása), valamint a helyi fejlesztésekhez kiadott WebSphere Commerce Studio.

A WebSphere Commerce Suite 4.1 olyan új szolgáltatásokat biztosít, amelyekre az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalatok új generációjának szüksége van. Ezek a funkciók lehetővé teszik a vásárlók célirányos kezelését és a kapcsolatmarketing-programok megvalósítását. A szolgáltatások közül érdemes kiemelni például a testre szabást, az értékesítést, az üzleti elemzéseket és az azokhoz kapcsolódó jelentéskészítést, a megrendelések kezelését, az egyre népszerűbb aukciós lehetőségeket, valamint a már meglévő rendszerekkel és folyamatokkal kialakítható integrációt.

A WebSphere Commerce Suite lehetővé teszi, hogy a vállalatok bizonyos funkciókkal (például az említett testre szabás révén) magukhoz kössék vásárlóikat. Ez a funkció az egyes vásárlók profiljai alapján elemzi azok igényeit, és a partner elvárásaihoz igazított ajánlatokkal reagál. A katalóguskezelés továbbfejlesztése révén elősegíthető a nagyobb értékű áruk eladása és a keresztértékesítés is.

Az IBM WebSphere Commerce Suite kihasználja a Blaze Advisor technológiát, amely egy szabály alapú testre szabási keretrendszer, mellyel meghatározott vásárlói adatok alapján elektronikus katalógus készíthető. E technológia felhasználásával a vállalkozások a marketing- és értékesítési programok megvalósítása közben interaktívabb lehetőségeket nyújtanak a vásárlóknak.

Az egyre növekvő számú, a vállalatközi piacra koncentráló vállalkozás számára létrehozható egy új, dinamikus elektronikus piac. A kötegelt felhasználóregisztráció, az aukciókód, a valós idejű megrendelés állapot- és raktárfrissítése, valamint az automatizált üzleti folyamatok révén növelhető a működés hatékonysága, és csökkenthető az értékesítés költsége. A létfontosságú háttérbeli rendszerekkel való integráció javítja a megrendelésfeldolgozást, mivel a most kialakuló szabványokkal - például az XML-protokollal - jobb adatcsere valósítható meg.

A csomag egyik sajátossága, hogy a szoftver egyszerre képes kielégíteni az elektronikus kereskedelmi piac mindhárom szegmensének fő igényeit, nevezetesen a vállalatközi, a vállalat és a fogyasztó közötti, valamint a klasszikus elektronikus piac elvárásait.

Fontos megjegyezni, hogy az új verzió együttműködik az IBM WebSphere webes alkalmazáskiszolgáló fejlesztő- és tervezőeszközeivel, valamint a WebSphere alaptechnológiájával, így a már meglévő elektronikus kereskedelmi webhelyek, valamint az együttműködést és a nagy volumenű tranzakciók kezelését biztosító alaptechnológiák ötvözésével minden korábbinál gyorsabban készíthetnek e-business alkalmazásokat a vállalatok.

A másik újdonság a Websphere Commerce Studio megjelenése, amely egyszerűen kezelhető eszközeivel tűnik ki a versenytársak által kínált fejlesztőeszközök közül, így segítségével csökkenthető a fejlesztés ideje és költsége. Az eszközök rugalmas és nagy teljesítményű környezetet nyújtanak a gyors és egyszerű webes alkalmazásfejlesztéshez, az integrációhoz, az üzembe állításhoz, a használathoz és a későbbi felügyelethez.

Az e-commerce alapú fejlesztések irányát választó vállalkozások jelenleg az elektronikus kereskedelmi webhelyek kiépítésének különféle fázisaiban vannak, állapította meg az IBM e területtel foglalkozó csapata. Ed Kilroy, az elektronikus kereskedelmi megoldásokért felelős igazgató a következőkben foglalta össze a WebSphere előnyeit: "Függetlenül attól, hogy egy vállalat csak most kezdi elektronikus kereskedelmének kialakítását, vagy már összetett funkciókat kíván megvalósítani - például egyesíteni akarja beszállítói láncát partnerei rendszerével, vagy a vásárlói adatokban rejlő lehetőségeket akarja kihasználni -, a WebSphere Commerce Suite a ma kapható egyetlen termék, amely átfogó megoldást nyújt az elektronikus kereskedelmi webhelyek kifejlesztésének, üzembe állításának és felügyeletének minden fázisához."

Kulcsszavak: IBM szerverszoft e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59