Generációváltás az e-businessben
WebSphere
A januári Lotusphere-en olyan elektronikus kereskedelmi szoftvert mutatott be az IBM, amellyel az e-businessben érdekelt vállalatok növelhetik weboldaluk forgalmát és vásárlóik hűségét - végeredményben pedig emelhetik bevételeiket. Az új szoftvercsomag része a WebSphere Commerce Suite 4.1-es verziója (amely a korábban megismert Net.Commerce folytatása), valamint a helyi fejlesztésekhez kiadott WebSphere Commerce Studio.
A WebSphere Commerce Suite 4.1 olyan új szolgáltatásokat biztosít, amelyekre az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalatok új generációjának szüksége van. Ezek a funkciók lehetővé teszik a vásárlók célirányos kezelését és a kapcsolatmarketing-programok megvalósítását. A szolgáltatások közül érdemes kiemelni például a testre szabást, az értékesítést, az üzleti elemzéseket és az azokhoz kapcsolódó jelentéskészítést, a megrendelések kezelését, az egyre népszerűbb aukciós lehetőségeket, valamint a már meglévő rendszerekkel és folyamatokkal kialakítható integrációt.
A WebSphere Commerce Suite lehetővé teszi, hogy a vállalatok bizonyos funkciókkal (például az említett testre szabás révén) magukhoz kössék vásárlóikat. Ez a funkció az egyes vásárlók profiljai alapján elemzi azok igényeit, és a partner elvárásaihoz igazított ajánlatokkal reagál. A katalóguskezelés továbbfejlesztése révén elősegíthető a nagyobb értékű áruk eladása és a keresztértékesítés is.
Az IBM WebSphere Commerce Suite kihasználja a Blaze Advisor technológiát, amely egy szabály alapú testre szabási keretrendszer, mellyel meghatározott vásárlói adatok alapján elektronikus katalógus készíthető. E technológia felhasználásával a vállalkozások a marketing- és értékesítési programok megvalósítása közben interaktívabb lehetőségeket nyújtanak a vásárlóknak.
Az egyre növekvő számú, a vállalatközi piacra koncentráló vállalkozás számára létrehozható egy új, dinamikus elektronikus piac. A kötegelt felhasználóregisztráció, az aukciókód, a valós idejű megrendelés állapot- és raktárfrissítése, valamint az automatizált üzleti folyamatok révén növelhető a működés hatékonysága, és csökkenthető az értékesítés költsége. A létfontosságú háttérbeli rendszerekkel való integráció javítja a megrendelésfeldolgozást, mivel a most kialakuló szabványokkal - például az XML-protokollal - jobb adatcsere valósítható meg.
A csomag egyik sajátossága, hogy a szoftver egyszerre képes kielégíteni az elektronikus kereskedelmi piac mindhárom szegmensének fő igényeit, nevezetesen a vállalatközi, a vállalat és a fogyasztó közötti, valamint a klasszikus elektronikus piac elvárásait.
Fontos megjegyezni, hogy az új verzió együttműködik az IBM WebSphere webes alkalmazáskiszolgáló fejlesztő- és tervezőeszközeivel, valamint a WebSphere alaptechnológiájával, így a már meglévő elektronikus kereskedelmi webhelyek, valamint az együttműködést és a nagy volumenű tranzakciók kezelését biztosító alaptechnológiák ötvözésével minden korábbinál gyorsabban készíthetnek e-business alkalmazásokat a vállalatok.
A másik újdonság a Websphere Commerce Studio megjelenése, amely egyszerűen kezelhető eszközeivel tűnik ki a versenytársak által kínált fejlesztőeszközök közül, így segítségével csökkenthető a fejlesztés ideje és költsége. Az eszközök rugalmas és nagy teljesítményű környezetet nyújtanak a gyors és egyszerű webes alkalmazásfejlesztéshez, az integrációhoz, az üzembe állításhoz, a használathoz és a későbbi felügyelethez.
Az e-commerce alapú fejlesztések irányát választó vállalkozások jelenleg az elektronikus kereskedelmi webhelyek kiépítésének különféle fázisaiban vannak, állapította meg az IBM e területtel foglalkozó csapata. Ed Kilroy, az elektronikus kereskedelmi megoldásokért felelős igazgató a következőkben foglalta össze a WebSphere előnyeit: "Függetlenül attól, hogy egy vállalat csak most kezdi elektronikus kereskedelmének kialakítását, vagy már összetett funkciókat kíván megvalósítani - például egyesíteni akarja beszállítói láncát partnerei rendszerével, vagy a vásárlói adatokban rejlő lehetőségeket akarja kihasználni -, a WebSphere Commerce Suite a ma kapható egyetlen termék, amely átfogó megoldást nyújt az elektronikus kereskedelmi webhelyek kifejlesztésének, üzembe állításának és felügyeletének minden fázisához."
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM-nek fontos a Second Life
- Új termékcsalád az IBM Tivoli zászlaja alatt
- Folyamatos adatmentési megoldás az IBM-től
- Az IBM frissíti WebSphere üzleti szoftverét
- Azonnali üzenetkezelés a Lotus Notes és Domino legújabb verziójában
- Express néven új termékportfolió az IBM-től
- Az IBM megvásárolta a Think Dynamics társaságot
- IBM: új technológiák és források
- IBM Tivoli: újabb önvezérlő funkciók
- Négy nap az igényalapú e-business megismerésére