Ügyfeleket veszthet a Deutsche Telekom a megfigyelési botrány miatt
A Deutsche Telekomnál napvilágra került megfigyelési ügy megrendítheti a közbizalmat a cég iránt, és gyorsíthatja a vezetékes üzletág lemorzsolódását, vélték elemzők hétfőn.
A Der Spiegel hírmagazinban megjelent, leleplező riport nyomán a Deutsche Telekom hivatalosan elismerte, hogy 2005-ben és 2006-ban "a jelek szerint" mobil és vezetékes távközlési adatok "törvényellenes felhasználása" történt, és hogy az ügyet a cég kezdeményezésére már vizsgálja az ügyészség. A közlemény szerint egyes beszélgetések idejét, időtartamát és a telefonálók feltételezett személyazonosságát figyelték meg, de a beszélgetések tartalmát nem ellenőrizték, nem rögzítették. Azt sem közölték, ki és mire használta a megszerzett adatokat.
A Der Spiegel szerint a vállalatvezetés, külső szakértők bevonásával, az alacsonyabb szintű vezetők és a felügyelőbizottság tagjai után kémkedett, azt nyomozván, honnan szivárognak ki vállalati hírek a sajtó számára.
A német pénzügyminisztérium szóvivője hétfőn azt mondta, hogy a kormány üdvözli a Deutsche Telekom vezetősége és az ügyészség intézkedéseit az ügy feltárására, és továbbra is teljes a bizalma a cég vezérigazgatója, René Obermann iránt.
A Deutsche Telekom 31,7 százaléka a német szövetségi kormány tulajdonában van: 14,8 százaléka közvetlenül, 16,9 százaléka az állami fejlesztési bank (KfW) révén.
Az ügyfelek bizalma viszont megrendülhet. - Ez az ügy nem fog tetszeni az előfizetőknek, ezért további vonalakat fognak felmondani, márpedig eddig is a vezetékes forgalom lemorzsolódása a Deutsche Telekom egyik legnagyobb gondja - mondta egy elemző a Dow Jones hírügynökségnek.
A Deutsche Telekom, a márciusban megjelent saját előrejelzése szerint, arra számít, hogy a vezetékes piaci részaránya az idén 73-75 százalékra csökken Németországban a tavalyi 82 százalékról, és 2010-re már csak 65 százalékot képzel el magának a cég. Ennek oka, hogy a vezetékes telefonálás általában teret veszít a mobil távközlés javára, másfelől a versengő piacon a konkurencia is beleharap a Deutsche Telekom, az egykori monopolista tortájába.
Egy másik elemző viszont azt mondta, hogy nehéz kiszámítani a megfigyelési ügy közvetlen hatását a piaci részarányra, hiszen a felhasználók tudják, hogy távközlési adatokkal való visszaélés bármelyik szolgáltatónál előfordulhat.
Az első negyedévben a Deutsche Telekom, a legnagyobb bevételű európai távközlési társaság - a Magyar Telekom tulajdonosa - 750 millió eurós adózott eredményre tett szert egyszeri tételek nélkül, 33,2 százalékkal többre az egy évvel korábbi 563 milliónál, 688 millió eurós elemzői várakozás mellett.
A profitcsökkenéssel terhelt tavalyi irányzathoz képest a fordulatot a hatékonyság növelésével, a folyamatok optimalizálásával, a költségek csökkentésével és az internetes tartalomszolgáltatásban részesedésvásárlásokkal elért piaci terjeszkedéssel magyarázták, annak ellenére, hogy a teljes bevétel csökkent a hagyományos vezetékes szolgáltatás további szűkülése miatt. Egyszeri tételekkel is jól alakult a végeredmény: 924 millió euróra gyarapodott 459 millióhoz képest.
A teljes nettó bevétel 3,1 százalékkal 14,978 milliárd euróra fogyatkozott a tavalyi első negyedévi 15,453 milliárdhoz képest.
A németországi bevételek 6,9 százalékkal 7,254 milliárd euróra fogytak, a külföldi bevételek 0,8 százalékkal 7,724 milliárd euróra nőttek.
A mobilszolgáltatás bevétele 0,5 százalékkal 8,455 milliárd euróra, a pénzforgalmi többlete 5,5 százalékkal 2,66 milliárdra nőtt. A mobilügyfelek száma világszerte 9,5 százalékkal 123,12 millióra nőtt az egy évvel azelőttihez viszonyítva, ebből az Egyesült Államokban 13,5 százalékkal 30,798 millióra, Európában 8,3 százalékkal 92,322 millióra nőtt az ügyfelek száma. A T-Mobile Magyarország 10 százalékkal 4,928 millióra növelte ügyfelei számát, a Deutsche Telekom központi nyilvántartása szerint.
A vezetékes szolgáltatásban a bevétel 7,7 százalékkal 5,382 milliárd euróra csökkent, a pénzforgalmi többlet 3,9 százalékkal 1,81 milliárd euróra apadt. A széles sávú szolgáltatásban a vonalak száma 18,7 százalékkal 14,446 millióra szaporodott, a hagyományos vezetékes szolgáltatásban viszont 6,3 százalékkal csökkent, 35,877 millióra.
Tavaly a Deutsche Telekom 569 millió eurós adózott eredményt ért el, 82 százalékkal kevesebbet a 2006-os 3,165 milliárdnál. 2006-ban 43,4 százalékkal csökkent az adózott eredmény.
A teljes nettó bevétel 1,9 százalékkal 62,516 milliárd euróra gyarapodott 61,347 milliárdról. 2006-ban 2,9 százalékkal nőtt a bevétel.
A németországi bevételek 5,4 százalékkal 30,694 milliárd euróra fogytak, a külföldi bevételek 10,2 százalékkal 31,822 milliárd euróra nőttek.
Egészében a mobilszolgáltatás bevétele 8,4 százalékkal, pénzforgalmi többlete 7,3 százalékkal nőtt tavaly. A mobilügyfelek száma világszerte 10,3 százalékkal 119,606 millióra nőtt, ebből az Egyesült Államokban 14,6 százalékkal 28,686 millióra, Európában 9 százalékkal 90,921 millióra nőtt az ügyfelek száma. A T-Mobile Magyarország tavaly 9,5 százalékkal 4,853 millióra növelte ügyfelei számát, a Deutsche Telekom központi nyilvántartása szerint.
A vezetékes szolgáltatásban a bevétel 7,4 százalékkal, a pénzforgalmi többlet 3,8 százalékkal csökkent, ez utóbbiban a széles sávú szolgáltatás terjedése miatt sikerült a visszaesést csökkenteni a 2006-os, 21,8 százalékos ütemről. A széles sávú szolgáltatásban a vonalak száma 23,6 százalékkal 13,927 millióra szaporodott a 2006-os, 36,9 százalékos többlet után, a hagyományos vezetékes szolgáltatásban viszont 6,2 százalékkal csökkent, 36,554 millióra, miután 2006-ban még ennél lassabban, 5,5 százalékkal fogytak a hagyományos vonalak.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Óriás üzletre készül a Deutsche Telekom
- Egyesítené brit leányait a Deutsche Telekom és a France Télécom
- A Deutsche Telekom veszteséggel zárt
- A Deutsche Telekom túlteljesített, emeli az idei tervet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.