E-repjegy a Lufthansánál

forrás Prim Online, 2008. május 31. 13:11

2008. június 1-jétől a Lufthansa és valamennyi IATA-tag légitársaság már csak elektronikus formában állíthat ki repülőjegyeket. A légiközlekedési iparág már 2004-ben megállapodott erről, amikor az IATA kezdeményezésére létrehozták az „Egyszerűsítsük az üzletet“ kezdeményezést. Az e-jegyek egyszerre kínálnak számos kényelmi előnyt az utasoknak és költségcsökkentési lehetőséget a légitársaságoknak, ráadásul a kevesebb papírfelhasználás jótékonyan hat a környezetre is. A papír alapú jegyek megszűntetése révén az IATA szerint évente mintegy 50 000 fával kevesebbet kell kivágni.

A jövőben az utasok a Lufthansanál a foglalás után már nem kapnak papír alapú jegyet, hanem a légitársaság elektronikus dokumentumot, rövidítve etixet állít ki. Az etix segítségével az utasok kényelmesen online „becsekkolhatnak“, a beszállókártyát otthon is kinyomtathatják, illetve a repülőtereken található több mint 350 check-in automatát is igénybe vehetik. Újabban pedig az utasok immár e-mailben, illetve SMS-ben is igényelhetik e-jegyüket, ehhez mindössze egy internet-kompatibilis mobiltelefonra van szükségük. Ezek a szolgáltatások nem jöhettek volna létre az elektronikus jegy nélkül.

A Lufthansa június 1-jétől már szinte az összes jegyét etix formájában állítja ki, ezzel pedig megszűnik az eddigi választási lehetőség a papír alapú és az e-jegy között. Természetesen a június 1-je előtt kiállított papír alapú jegyek sem veszítik el érvényességüket. A Lufthansa számításai szerint az általa kibocsátott jegyek több mint 98%-a lesz etix, s ezzel az értékkel meghaladja az IATA által előírt 96,5%-os értéket. Összehasonlításképpen 2004-ben, az IATA megállapodás időpontjában ez az arány még a 45%-ot sem érte el a német légitársaságnál.

Az elektronikus jegyek arányának növelése érdekében mintegy 80 partner-légitársaság kapcsolódott az e-jegy hálózathoz, s világszerte több mint 200 Lufthansa képviselet állt át az etixre, ami természetesen magával vonta a foglalási és jegykiállítási rendszerek átállítását. Valamennyi repülőjegy-értékesítésben dolgozó munkatárs intenzív oktatásban részesült, így magabiztosan használják az e-jegyfoglalást. A következő hónapokban még néhány belső partnert is rácsatlakoztatnak a rendszerre, illetve további IT-fejlesztéseket hajtanak végre az etix minél gördülékenyebb működése érdekében.

Kulcsszavak: Lufthansa repülőgép

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be

Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.

2024. május 4. 17:02

Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!

A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.

2024. május 4. 15:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55