LCD televíziók, DVD-felvevők: fellendíti-e a piacot a labdarúgó EB?
Az LCD televíziók kiskereskedelmi értékesítésének alakulása a 2006. évi labdarúgó VB-t megelőző hónapokban (az adatok százalékban kifejezve)
LCD TELEVÍZIÓ Darab ±%
- 2006 február vs január -23
- 2006 március vs február 4,3
- 2006 április vs március -6
- 2006 május vs április 63
Az adatokat vizsgálva látszik, hogy a kereskedők a májusi periódusban messze jelentősebb eladásokat realizáltak a többi időszakhoz képest, a forgalom (+63 százalék) ebben a hónapban nőtt a legtöbbet - állapítja meg a GfK Hungária elemzése. Sokak már idejében igyekeztek megvásárolni új készüléküket, a fellendülés már az év első három hónapjában ennek volt betudható. Természetesen ebben az esetben is voltak olyan vásárlók, akik bízva a még drámaibb áresésekben az utolsó pillanatra – 2006 május vége–június eleje – halasztották vásárlásukat. Ezt jól tükrözi, hogy áprilisról májusra 63 százalékkal ugrott meg az értékesítés.
Az eladásokat hónapról hónapra nyomon követve látszik, hogy az idei, 2008. évi labdarúgó EB-t megelőző hónapokban a növekedési indexek a teljes LCD-piacon jelentősen elmaradnak a két évvel ezelőttitől. A februári időszakot követően a piac megtorpanni látszott, viszont áprilistól kezdve a kínálatban számtalan, lélektani árhatárnak számító 100 000 forint akciós áron hirdetett készülék jelent meg (a 82 cm-es képátlójú kategóriában) erőteljes árharcot elindítva az egyes márkák között.
Az LCD készülékek értékesítésének alakulása az idei, 2008. évi labdarúgó EB-t megelőző hónapokban (az adatok százalékban kifejezve)
LCD TELEVÍZIÓ Darab ±%
- 2008 február vs január -12
- 2008 március vs február 0,04
- 2008 április vs március 4,3
Az akciós újságokban megjelent síkpaneles tv-hirdetések számát tekintve egyértelműen az április volt kiemelkedő: mintegy háromszor annyi panel tv-t hirdettek meg, mint két évvel ezelőtt. Ehhez persze hozzátartozik, hogy az elmúlt években a gyártók mind több modellel jelentek meg a piacon, ám megfigyelhető, hogy az EB indulása előtt nincs akkora ugrás a hirdetett modellek számát tekintve.
Az akciós újságokban megjelent LCD és plazma tv-hirdetések száma, 2006. január-május és 2008. január-május
A növekedési számok jelentősen elmaradnak az előző évi tendenciáktól, a gazdasági megtorpanással együtt járó lakossági fogyasztás visszaesés a paneltv-piacot sem hagyta érintetlenül.
A GfK Hungária Heti (Flat TV) Monitor adatai szerint a piac áprilistól indult növekedésnek, amikor is kimozdulni látszott az addigi stagnálásból. Ez arra engedhet következtetni, hogy a lakosság nagy része megint csak májusra halasztotta tv-vásárlásait, kivárva a legutolsó pillanatot, amikor várhatón a piaci átlagárak mélypontra jutnak.
A mérkőzések elmulasztását a különböző adatrögzítő berendezések segítségével lehetett 2006-ban és lehet idén is orvosolni. E lehetőséget a focirajongók előszeretettel használták is, hiszen az adatok szerint a DVD-felvevők a 2006. év egészét tekintve jelentős növekedést mutattak – a kereslet 2005-höz képest mintegy 80 százalékkal nőtt. A bajnokságot megelőző május-júniusi időszakban az értékesítés 2006. március-áprilishoz képest csaknem 30 százalékkal emelkedett. Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy éppen május-júniusra tehető a merevlemezes felvevők arányának jelentősebb emelkedése: 34 százalékról csaknem 44 százalékra nőtt a HDD-s készülékek piaci részesedése. A merevlemezes készülékeken belül is ekkor kerültek túlsúlyba a nagyobb (160 GB) tárkapacitásúak. Elmondható tehát, hogy a 2006-ban Németországban rendezett labdarúgó-világbajnokság egyértelműen befolyásolta az árucsoport értékesítési tendenciáit.
A 2007. esztendő és a 2008-as év első harmada azonban már nem alakult ilyen kedvezően a DVD-készülékeket (mind a lejátszók, mind a felvevők) tekintve. Bár a kereslet erősen eltolódott az egyre magasabb értékű készülékek felé (a merevlemezes készülékek aránya csaknem 65 százalék volt 2008. első negyedévében), az értékesített darabszámok egyelőre jócskán elmaradnak a 2006-os adatoktól. Ha az áprilisi időszakot vizsgáljuk, látható, hogy a piac nem növekedésnek indult, hanem ezzel és a várakozásokkal ellenkezőleg, visszaesett.
„Kérdés, hogy májustól fellendül-e ismét a kategória iránti kereslet” – mondta el Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének vezetője. Több iparági szakértő szerint is erre az idei nyár a legesélyesebb, hiszen a labdarúgó EB után augusztusban kezdődnek az olimpiai játékok is. „Ha e két nagyszabású esemény hatására sem látható pozitív változás, a DVD-felvevők piacának csökkenő tendenciája állandósulhat” – fűzte hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- LG HR500: 85 órányi HD-felvételt lehet tárolni az új Blu-ray lejátszón
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Data Crow 3.8.12
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Jobs üzeni: Blu-ray helyett használd a YouTube-ot!
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Karácsonyi klasszikusok új köntösben
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket. A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.