GfK kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: GfK
Új szolgáltatás a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedői és gyártói számára
Április 5-én jelentette be a GfK és a Minderest, – mindketten az árképzés szakértői –, hogy partnerségre lépnek annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a jobb, adatvezérelt árképzést az e-kereskedelemben. A GfK fogyasztói árakra vonatkozó adatai és a Minderest intelligensen frissülő online árinformációi révén a döntéshozók mind a kiskereskedelemben, mind a gyártásban átfogó képet kaphatnak az aktuális piaci árakról, valamint ajánlásokat az árkorrekciók megvalósíthatóságára vonatkozóan. A szolgáltatás már elérhető.
A hazai műszaki elektronikai piac válozása 2022-ben
A műszaki elektronikai fogyasztási cikkek globális piaca 2022-ben kihívásokkal teli időszakot élt meg. Az év utolsó negyedéve jóval elmaradt a 2021-es szinttől, és ennek következtében a teljes éves forgalom 9 százalékkal maradt el 2021-hez képest. A szektorok világszintű visszaesése eltérő mértékű volt.
Tanulmány a hazai műszaki-elektronikai piacról
2021. egy kivételes év volt, amely számos kihívás elé állította az iparágat. Ennek ellenére a műszaki elektronikai cikkek hazai piaca közel 840 milliárd forintot produkált, amely 7,8 százalékos értékbeni növekedést jelentett. Az év nyertes termékei a viselhető eszközök, a forrólevegős sütők, a beépíthető konyhagépek és az állóporszívók voltak.
A műszaki fogyasztási cikkek piaca 2021-ben
2021 egy kivételes év volt, amely számos kihívás elé állította az iparágat. Ennek ellenére a műszaki elektronikai cikkek piaca 2021 szeptemberére erőteljes, 18,1 százalékos, 646 milliárd US dollárra emelkedő bevételnövekedést produkált, miközben az egységnyi értékesítés jóval elmaradva ettől a növekedéstől mindössze 3 százalékkal emelkedett. Az év nyertes szegmense a viselhető eszközök volt, amely 90 százalékos növekedéssel az előző év azonos időszakához képest csaknem megduplázta bevételét.
Fordulatokkal teli Black Friday hetek
Az ellátási lánc ingadozása és a chiphiány hatásai nagyban befolyásolták az idei vásárlási láz alakulását. Mit jelent ez a kiskereskedők és gyártók számára? Nem mást, mint hogy 2021-ben a november végi hetekben rejlő értékesítési potenciál erősen korlátozott volt a termékek elérhetősége és a magasabb árszintek miatt.
2021 első hat hónapjában a műszaki fogyasztási cikkek piaca új csúcsokat döntött
A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért kiemelkedő értékesítésekkel való összehasonlítás miatt 2021 második félévére a GfK a növekedés mérséklődését várja. A teljes 2021-es évre vonatkozóan a GfK 1,4 billió dolláros forgalomra számít a teljes TCG-piacra vonatkozóan, beleértve Észak-Amerikát is, ami éves szinten +12 százalékos növekedést jelent. Ez új csúcsot jelent a globális eladások értékében. A növekedés fő hajtóereje továbbra is az otthonról végzett munka, oktatás, szórakozás és az otthoni főzés folyamatosságát szolgáló technológiai megoldásoknak köszönhető.
Új lehetőségek az e-kereskedelem számára
A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint a magyar e-vásárlók 75%-a vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából (48%), az Egyesült Királyságból (27%), Németországból (18%), vagy az Egyesült Államokból (17%) rendelünk termékeket.
A statisztikák szerint a magyarok valódi e-utazókká válnak
A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint idén nyáron a közép- és kelet-európai országokban a legtöbben júliusban, vagy augusztusban terveznek szabadságra menni.
Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten.
GfK: a lakosság több mint fele internetezik mobilon
Már a magyar lakosság 51 százaléka internetezik mobileszközén keresztül, a tavalyi 39 százalékkal szemben - közölte a GfK piackutató intézet.
Bővült a hazai IT-piac
A Gfk adatai szerint bővült a hazai IT-piac, csaknem elérte a 100 milliárd forintot. Bár az asztali gépek iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a notebookok piaca bővült. A legtöbbet pedig a táblagépek fejlődtek, több mint duplájára nőtt irántuk a kereslet.
Nőtt a hazai online kereskedelem
Becslések szerint az online értékesítés jelenleg több mint három százalékkal részesedik a hazai kiskereskedelemből, az arány pedig évről évre nő. A műszaki tartós fogyasztási cikkeket monitorozó Kereskedelem és Technológia adatai szerint a hazai folyamatok beleillenek az európai tendenciákba. Az online értékesítés európai szinten legnagyobb arányban az IT és a fotótermékek és az irodatechnikai termékek terén mutatkozik.
GfK: 30 százalékkal nőtt a telekommunikációs piac forgalma
A piackutató felmérése szerint a telekommunikációs cikkek eladásai január-szeptemberben összesen 90,8 milliárd forintot tettek ki, ami 15,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért forgalmat.
Hazánkban is egyre többen választják az online bankolást
A hazai online bankhasználat már fejlettnek tekinthető – a banki ügyfelek ötöde rendszeresen használja ezt a csatornát ügyeik intézésére. A szomszédos országokkal összevetve ugyanakkor némiképp lemaradásban vagyunk. A közeljövőben a fiatalok révén valószínűsíthetően növekedni fog a felhasználók száma és aránya, de új, ügyfélközpontú megoldások megjelenése is várható lesz.
Vidéken egyre többet szól a rádió
2011 februárjában (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88%-a, azaz 7 518 000 fő hallgatott rádiót, és átlagosan 4 óra volt a hallgatók körében a naponta rádiózásra fordított idő - derül ki a GfK-Ipsos legfrissebb felméréséből.
GfK: a digitális eszközöket használók fogyasztói szokásai eltérőek
Máshogy döntenek azok a fogyasztók, akik digitális eszközöket használnak, mert rájuk egyebek mellett hatnak a gyártók honlapjain feltüntetett információk, az árösszehasonlító oldalakon található adatok, valamint a közösségi oldalakon olvasható hozzászólások - állapította meg a GfK Hungária pénteki közleményében.
A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
2009-ben a magyar távközlési piacon véget értek a korábban meghatározó tendenciák, a mobil-előfizetések piaca telítődött, az ADSL látványos növekedési üteme lelassult. Ugyanakkor más tendenciák előtérbe kerültek, egyre népszerűbb például a mobilinternet, illetve a digitális televíziózás is lassan beépül a köztudatba. A magyar háztartások körében a távközlési szolgáltatások közül a mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás áll a lista élén. Mára már a háztartások több mint egyharmada használja ki az ún. csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó előfizetések előnyeit - állapítja meg a GfK felmérése.
Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
2008 végére hatszázezer fővel bővült az intenzív internetfelhasználók tábora a 2007-es év végi adatokhoz képest. Jelenleg 4,2 millióan rendelkeznek internet-hozzáféréssel, ebből 3,1 millióan legalább heti rendszerességgel, kétmillióan pedig naponta használják a világhálót - állapította meg a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésében.
LCD televíziók, DVD-felvevők: fellendíti-e a piacot a labdarúgó EB?
A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adatai szerint a legutóbbi, 2006. évi labdarúgó vb a szórakoztatóelektronikai eszközök közül az LCD tv-k piacára volt legnagyobb hatással. Az idei Európa-bajnokságot megelőző hónapokban a tendencia azonban már nem tűnik ilyen kedvezőnek, bár áprilistól erőteljes árverseny indult meg az árucsoportban. A DVD-felvevők iránti keresletet szintén pozitívan befolyásolta a két évvel ezelőtti vb, kérdés azonban, hogy az idei évben az elhalasztott vásárlások felpörgetik-e még a piacot, vagy állandósul a csökkenő értékesítési tendencia.
A magyar nethasználók főként e-maileznek és híreket olvasnak a világhálón
E-mailt legnagyobb arányban a szlovén nethasználók küldenek és fogadnak, online csevegésben a román felhasználók vezetnek. A hazai netezők körében legelterjedtebb internetes szolgáltatás az e-mailezés, valamint a hírekről, információkról való online tájékozódás – derül ki a GfK Csoport 2007 szeptemberében 13 kelet- és közép-európai országban az internethasználatot kutató felméréséből.
Cikkgyűjtő
További híreink
Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH
Harmadik alkalommal hirdeti meg a 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén című pályázatát az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH). Az elismerésre gazdasági társaságok, különböző szervezetek nevezhetik azokat a digitális gazdaság és technológia területén tevékenykedő női kollégáikat, akik kimagasló eredményeikkel rávilágítanak a korosztályban rejlő értékekre és lehetőségekre, ezáltal példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára. A pályázati anyagokat 2025. január 31-ig várják a szervezők.
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.